بزرگترین رزمایش دریایی ایران در شمال اقیانوس هند

بزرگترین رزمایش دریایی ایران در شمال اقیانوس هند
شنبه 9 بهمن 1395 - 15:24

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برزرگترین رزمایش دریایی ولایت 95 آخر بهمن ماه سال جاری در شمال اقیانوس هند در مدار 10 درجه شمالی عرصه بین المللی برگزار می شود.

العالم- ایران

امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز شنبه در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: این رزمایش نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.
وی یادآور شد: نیروی دریایی ماموریت های دفاعی را به صورت ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس صورت می گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب‌المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی های نفت کش و تجاری انجام می شود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه تا کنون امنیت چهار هزار کشتی در همین زمینه برقرار شده است، اظهار کرد: در هر منطقه ای که کشتی های جمهوری اسلامی ایران انرژی مورد نیاز و کالاهای اقتصادی کشور را حمل می کنند باید نیروی دریایی ارتش در آن منطقه حضور داشته باشد تا مورد تهاجم دزدان دریایی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: دیپلماسی دریایی و ارتباط با کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای برای انتقال فرهنگ و نمایش توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر رویکردهایی است که به صورت ویژه در نیروی دریایی ارتش دنبال می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ناوهای ایرانی تا کنون به همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا سفر کرده اند و در آینده ای نزدیک به اقیانوس اطلس و آرام نیز سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای نیروی دریایی ارتش حرکت در جهت تولید تجهیزات است، تصریح کرد: در آینده ای نزدیک زیردریایی کلاس فاتح، ناوشکن سهند و ناو موشک انداز دیگری به توان دفاعی این نیرو اضافه خواهد شد.

دریادار سیاری اضافه کرد: در آینده ای نه چندان دور نیروی دریایی در جهت تامین تجهیزات دریایی دست نیاز به سوی هیچ کس دراز نخواهد کرد زیرا در شرایط فعلی با اقتدار جوانان این کشور به این توانمندی دست یافته ایم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که سواحل مکران در شمال سواحل دریای عمان به عنوان یک گنج ارزشمند به حساب می آید، خاطر نشان کرد: به طور قطع اگر این منطقه آباد شود در بحث توسعه دریایی کشور می تواند دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توسعه دریایی کشور زیر سایه امنیتی دریایی به وجود می آید و تامین امنیت این حوزه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

دریادار سیاری ادامه داد: در این زمینه نیروی دریایی ارتش با وجود محدودیت های موجود با طرح های دولت محترم زمینه رشد و توسعه این منطقه را فراهم خواهد کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها