مهلت 30 روزه ترامپ به ارتش آمریکا

مهلت 30 روزه ترامپ به ارتش آمریکا
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 02:03

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به مقامات نظامی این کشور برای تهیه راهبرد ضد داعش، 30 روز مهلت می دهد.

العالم - آمریکا

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا شنبه اعلام کرد؛ دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور قرار است حکمی را امضا کند که بر اساس آن، به مقامات نظامی 30 روز مهلت داده می شود تا طرحی برای غلبه بر گروه داعش ارائه کنند.

به این ترتیب، ترامپ که ماهها از کندی پیشرفت مبارزه با گروه تروریستی داعش انتقاد می کرد و آن را به سخره می گرفت، به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل خواهد کرد.

روسیه روز شنبه و پس از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهور آن کشور با ترامپ اعلام کرد که هر دو رییس جمهور خواهان هماهنگی و همکاری واقعی در مقابله با داعش در سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت ترامپ روز جمعه در بازدید از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با فرماندهان نظامی کشورش دیدار و درمورد راه های سرعت بخشیدن به مبارزه با داعش با آنها گفتگو کرد.

ترامپ احتمالا این گزینه را انتخاب می کند که راهبرد باراک اوباما رییس جمهور سلف خود را که تمایل داشت به هر قیمت از مداخله زمینی نیروهای آمریکا در درگیری ها با داعش پرهیز کند و نظامیان آمریکا تنها وظیفه مشاوره را در این زمینه برعهده داشته باشند، بر هم بریزد.

در حال حاضر 5 هزار نظامی آمریکایی در کنار نیروهای عراقی و 500 نیروی ویژه آمریکا در سوریه، بیشتر در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک، یک ائتلاف از نیروهای عرب و کرد، حضور دارند.

جنگنده های آمریکا و ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش از تابستان 2014 به طور مستمر و تقریبا هر روز مواضع داعشی ها را بمباران می کنند.

در همین حال، تقویت حضور نیروهای آمریکایی در سوریه هم چندان بعید به نظر نمی رسد. مطبوعات آمریکا می گویند تعداد زیادی از نظامیان این کشور احتمالا برای کمک به نیروهایی که برای بازپس گیری شهر رقه، شرکت خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها