انتقاد مکزیک از نتانیاهو در خصوص دیوارکشی ترامپ

انتقاد مکزیک از نتانیاهو در خصوص دیوارکشی ترامپ
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 09:51

دولت مکزیک از توییت نتانیاهو که از دیوارکشی ترامپ در مرز این کشور حمایت می‌کند، انتقاد کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ دولت مکزیک روز شنبه از رژیم اسرائیل به دلیل یک توییت بنیامین نتانیاهو که از دیوارکشی دونالد ترامپ در مرز مکزیک حمایت می‌کند، به شدت انتقاد کرد.
نتانیاهو روز شنبه با انتشار توییتی مدعی شد: «حق با پرزیدنت ترامپ است. من در سراسر مرز جنوبی اسرائیل دیوار کشیدم. آن دیوار از مهاجرت غیر قانونی جلوگیری کرد. موفقیتی عالی. ایده‌ای عالی.»
بسیاری از یهودیان مکزیکی، در توییتر به ادعای نتانیاهو واکنش تندی نشان دادند و وزارت خارجه مکزیک نیز در این خصوص بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه مراتب شگفتی عظیم، تکذیب و ناامیدی خود را در خصوص پیام توییتری نخست‌وزیر نتانیاهو درباره ساخت یک دیوار مرزی، به سفیر اسرائیل در مکزیک اعلام کرد. مکزیک دوست اسرائیل است و باید از سوی نخست‌وزیر آن نیز شاهد رفتاری دوستانه باشد.»
به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد هدف نتانیاهو، قضاوت در خصوص روابط آمریکا و مکزیک نبوده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است مکزیک باید هزینه ساخت دیوار در مرز این کشور را بپردازد؛ موضوعی که مقامات و مردم مکزیک به شدت با آن مخالفند. این منازعه، روابط دو کشور را تیره کرده است. «انریکه پنیا نیتو»، رئیس‌جمهور مکزیک نیز روز پنجشنبه هفته گذشته به همین دلیل سفر هفته جاری خود را به آمریکا برای دیدار با ترامپ لغو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها