لباس جدید بویینگ برای فضانوردان؛ تلفیقی از علم و مد

لباس جدید بویینگ برای فضانوردان؛ تلفیقی از علم و مد
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 11:46

ایده ما از لباس های مخصوص فضانوردان، لباس های سفید رنگی است که همیشه در تصاویر مربوط به آنها دیده ایم. در حالی که این لباس های مخصوص از پیشرفته ترین تکنولوژی های ممکن برای حفاظت از فضانوردان در شرایط دشوار استفاده می کنند، مدت هاست که از نظر طراحی ظاهری تغییری در آنها به وجود نیامده.

العالم - گوناگون

در سال های گذشته موسسات تحقیقاتی مختلفی مانند دانشگاه MIT طرح های پیشنهادی خود را برای نسل جدید این لباس ها منتشر کرده بودند و حالا نوبت به بویینگ رسیده تا از لباس مدرن خود برای فضانوردان آینده رونمایی کند.
بویینگ این لباس ها را که Boeing Blue نام دارند برای فضانوردانی طراحی کرده که قرار است به وسیله فضاپیمای CST-100 Starliner به مدار زمین سفر کنند. به گفته این کمپانی لباس های مورد نظر با تمرکز بر نوآوری های علمی، راحتی و حفاظت فضانوردان طراحی شده اند و نسبت به لباس هایی که در حال حاضر توسط فضانودران مورد استفاده قرار می گیرد 40 درصد سبک تر است. بر اساس اطلاعات اندک منتشر شده از لباس های بویینگ، یک سیستم جدید در بخش مفاصل مورد استفاده قرار گرفته و مواد به کار رفته برای ساخت نیز به گونه ای مهندسی شده اند که در عین سبک بودن، انعطاف پذیری بالایی را نیز در اختیار استفاده کنندگان قرار دهند. همچنین فضاهایی برای تهویه هوا، دستکش هایی با قابلیت استفاده بر روی صفحات لمسی و یک کلاه مخصوص نیز جزو اضافات این لباس است. به گفته بویینگ مجموع همه بخش های این لباس در حدود 9 کیلوگرم خواهد بود که بیش از 4 کیلوگرن سبک تر از لباس های اختصاصی ناسا به حساب می آید.
Boeing Blue اولین بار در سال 2018 و توسط فضانوردانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط فضاپیماهای CST-100 استارلاینر بویینگ به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها