مستثنی شدن کشورهای مرتبط با امپراتوری تجاری ترامپ از ممنوعیت ورود

مستثنی شدن کشورهای مرتبط با امپراتوری تجاری ترامپ از ممنوعیت ورود
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 11:54

دونالد ترامپ برای کشورهایی که با آنها ارتباط تجاری دارد، درمورد ممنوعیت ورود استثنا قائل می شود.

به نقل از نیویورک دیلی نیوز؛  فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به طور موثر ورود شهروندان هفت کشوری که اکثریت مسلمان دارند به ایالات متحده را دست‌کم برای 90 روز ممنوع می کند. اما برخی از کشورها از این لیست سیاه مستثنی شدند؛ با وجودی که دارای روابط عمیق با تروریسم هستند.

ترامپ، آشکارا هیچ منافع تجاری در هیچ کدام از کشورهای این لیست ندارد،  اما آنگونه که شواهد نشان می دهد، دارای مخاطرات عمده در بسیاری از کشورهایی است که از لیست حذف شده اند.

فرمان اجرایی روز جمعه، که در پنتاگون امضا شد، صدور روادید آمریکا برای مردم ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به حالت تعلیق در آورد.

این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه محافظه‌کار کاتو، حتی یک آمریکایی  هم به وسیله شهروندان هیچکدام از این کشورها در فاصله سال های 1975 تا 2015، در خاک آمریکا کشته نشده است.

با اینحال، همان مجموعه آمار نشان می دهد که نزدیک به 3000 آمریکایی به وسیله شهروندانی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر در همان دوره زمانی کشته شدند – که بخش عمده ای از این قربانیان، در حملات 11 سپتامبر جان خود را از دست دادند و این در حالیست که اتباع این سه کشور هنوز هم می توانند به راحتی روادید آمریکا و اجازه سفر به این کشور را دریافت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها