کوچکترین کوه و رشته کوه جهان

کوچکترین کوه و رشته کوه جهان
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 11:56

کوه «Wycheproof» که 148 متر از سطح دریا و تنها 43 متر از دشت های اطراف خود ارتفاع دارد و کوچکترین کوه جهان است.

العالم - گوناگون
این کوه در استرالیا قرار دارد و کوچکترین کوه جهان است و از آنجا که زمین های اطرافش به تدریج بالا می روند تا به قله برسند، سخت است بگوییم که این کوه از کجا آغاز می شود. این کوه در شهری به همین نام در دامنه های جنوب غربی تپه قرار دارد که به طور رسمی در سال 1875 تاسیس شد، هرچند تاریخ اصلی این شهر به سال 1846 بازمی گردد.

 

شاید نامزد بهتر عنوان کوچکترین کوه جهان، باقی مانده های فرسایش یافته یک مخروط آتشفشانی در دشت های مسطح دره ساکرامنتو در شمال کالیفرنیا باشد. اما از آنجا که این محدوده قله های متعدد دارد، از ساترباتس به عنوان کوچکترین رشته کوه جهان نام می برند. ساترباتس 610 متر بلندتر از دشت های کشاورزی اطرافش است و زمانی یک آتشفشان فعال بوده است و بین 1.6 تا 1.4 میلیون سال پیش در عصر پلیستوسن تشکیل شده است.
هسته مرکزی باتس گنبدهای گدازه ای است که زمانی که انبوهی از گدازه های چسبناک روی سطح فوران می کردند با لایه های متوالی، بلند و بلندتر شدند. اطراف مخروط صحنی از مواد متلاشی شده وجود دارد که توسط فوران های گاه به گاه گنبدهای گدازه ای ایجاد شده اند و به طور 16 تا 18 کیلومتر در دایره ای در اطراف مرکز تشکیل شده اند. بین هسته و این قسمت یک خندق قرار دارد که از فرسایش سنگ های رسوبی قدیمی تر ایجاد شده است.

 

منبع:برترین ها

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها