ابلاغ دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف به وزارتخانه‌ها

ابلاغ دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف به وزارتخانه‌ها
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 13:34

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف به عنوان تشویق به صرفه‌جویی و پرهیز از تجمل‌گرایی به تمام وزارتخانه‌های کشور ابلاغ شده است.

العالم-ایران

 سیدمهدی هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در ششمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره به اهمیت این فریضه دینی، اظهار داشت: با همه هم‌اندیشی که طی این چند سال داشته‌ایم می‌توانیم شیوه‌نامه امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌ها با حمایت‌هایی که قانون از ما کرده است، اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح را به نام حضرت زهرا(س) شروع کردیم و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در این خصوص نداریم ضمن اینکه این طرح با عنوان یاوران معروف در دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اجرای این طرح در آموزش و پرورش، افزود: این طرح در آموزش و پرورش با عنوان یاوران معروف انجام می‌شود تا در حوزه دانش‌آموزی نسبت به فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر کمک کرده و اقدام شود و از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز می‌خواهیم که طرح «طلایه‌داران دانشجویی» را با جدیت دنبال کنند تا در دانشگاه‌ها افسران خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی را به سلاح امر به معروف و نهی از منکر مسلح کنیم.

هاشمیان تأکید کرد: مبنای حرکت و انقلاب امام(ره) همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود ضمن اینکه از اصول اولیه قانون اساسی و اصل هشتم آن، همین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اضافه کرد: یکی از زمان‌هایی که باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم، دهه فجر است و باید پیام‌ها و روایات را به نام امر به معروف و نهی از منکر و برای برجسته کردن این فریضه در قالب نوشته‌ها و تابلوهایی در وزارتخانه‌ها بیان کنیم.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از تصویب دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف به عنوان تشویق به صرفه‌جویی و پرهیز از تجمل‌گرایی خبر داد و گفت: این دستورالعمل به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است و جمعی از وزارتخانه‌ها نیز در 7 مصداق به دور هم جمع شده و به سرپرستی وزارت اقتصاد، فعالیت‌هایی را در این خصوص انجام می‌دهند.

هاشمیان عنوان کرد: این کمیته و کارگروه در حال فعالیت است تا به صورت فراگیر شورای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کرده و به اجرای  عدم اسراف و صرفه‌جویی در مصرف در مصادیق مختلف ورود پیدا کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست، خاطرنشان کرد: در این خصوص قرار شد آنها از ظرفیتی که قانون برای انجام امر به معروف و نهی از منکر تعیین کرده است، استفاده کنند ضمن اینکه شیوه‌نامه این تفاهم در حال نگارش است و طی چند روز آینده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و این طرح اجرایی برای استان‌هایی است که در اولویت محیط زیست قرار دارند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به پیشنهادات در این خصوص، تصریح کرد: از جمله این پیشنهادات روز درختکاری است که می‌توانیم به صورت نمادین این حرکت را انجام دهیم چرا که امر به معروف و نهی از منکر در یک  حوزه خلاصه نشده و می‌توان آن را در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست، بهداشت و غیره انجام دهیم و امسال به صورت نمادین در این برنامه حضور پیدا کرده و به درختکاری بپردازیم و توسط «یاوران معروف» این کار را در ادارات انجام دهیم.

منبع:فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها