سرکردۀ تشکیلات جدید "تحرير الشام" کیست؟

سرکردۀ تشکیلات جدید
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 14:49

گروه های مسلح در سوریه از جمله "جبهه النصره" و جنبش "نور الدین الزنکی" از تشکیل ائتلاف جدیدی به نام "هیئت تحریر الشام" به سرکردگی "ابو جابر هاشم الشیخ" خبر دادند.

العالم - سوریه
این گروه های تروریستی، با صدور بیانیه ای از دیگر گروه های مسلح خواستند به این تشکیلات جدید بپیوندند.
سرکرده تشکیلات جدید "هشام الشیخ ابو جابر" یا ابو جابر الشیخ، مسئول کل سابق گروه "احرار الشام" است که در سال 1968 در شهر "مسکنه" در شرق حلب به دنیا آمد. وی دارای مدرک مهندسی مکانیک است.
ابو جابر مسکنه، از سال 2003 تا 2005 زیر پرچم القاعده عراق با سرکردگی ابو مصعب الزرقاوی جنگید. او در زمینه خروج تروریست از سوریه به سمت عراق فعالیت می کرد همچنین با تعدادی از سرکرده های فعلی گروه "احرار الشام" همکاری می کرد اما بعد در سال 2005 در خاک سوریه بازداشت شد و در نهایت به زندان "صیدنایا" افتاد تا محکومیت 8 ساله اش را پشت سر بگذارد.
او در سال 2011 مشمول عفو عمومی دولت سوریه شد، و پس از خروج از زندان یک گروه مسلح به نام "گردان مصعب بن عمیر" را در شهر مسکنه در حومه شمالی حلب به منظور جنگ با دولت سوریه تشکیل داد و در حمله به برخی شهرها و نیز محله های رقه و فرودگاه نظامی الجراح و خناصر و بسیاری مناطق دیگر شرکت داشت. سپس به گروه موسوم به "حرکه فجر الشام الاسلامیه" پیوست. این گروه بعدها پس از تصرف فرودگاه نظامی الجراح در مارس 2013 در گروه "احرار الشام" ادغام شد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها