ارتباط سبک زندگی با کاهش عمر

ارتباط سبک زندگی با کاهش عمر
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 15:12

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی تحقیقات جهانی که صورت گرفته و کشور ایران نیز کم و بیش با آن مطابقت دارد، 53 درصد از علل مرگ و میر به سبک زندگی، 21 درصد عوامل محیطی، 16 درصد عوامل وراثتی و 10 درصد مسائل بهداشتی مربوط می‌شود.

العالم-ایران
 علی ربیعی در آیین افتتاح مرکز جامع خدمات مشاوره گفت: در احکام دائمی و همچنین در برنامه ششم توسعه مسائل سلامت اجتماعی به خوبی دیده شده و گمان می‌کنم حقوق بهزیستی در ایفای نقش خود در برنامه ششم توسعه در حوزه‌های رفاه اجتماعی و سلامت اجتماعی در نظر گرفته شده و با ابلاغ احکام دائمی ابهامات قانونی این حوزه در راستای انجام وظایف بهزیستی نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با رفع این اقدامات قانونی و ابلاغ احکام هم مسئولیت ما سنگین تر خواهد شد و هم امکان قانونی برای انجام اقدامات موثرتر را خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن بیان آنکه «صدای بهزیستی رسا نیست» گفت: نظریه‌ای در دنیا وجود دارد که به رابطه میان شغل و شاغل می‌پردازد و در راستای همین نظریه بهزیستی نیز همانند گروه‌های هدف خود بوده و صدایش کم است.

ربیعی ادامه داد: بچه‌های بهزیستی صدایشان شنیده نمی‌شود تا جایی که حتی پزشکان حاضر در بهزیستی نسبت به سایر پزشکان تا 7 برابر کمتر حقوق دریافت می‌کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به گزارش عملکرد بهزیستی در آخرین ملاقات با مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: در آخرین ملاقات با مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌ها، بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارش عملکرد خوبی را ارائه کرد و با این گزارش توانستیم خدمات بهزیستی را بیش از پیش به منظر همگان بیاوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقاضا از رئیس بهزیستی به منظور برگزاری جلساتی با متخصصان حوزه‌های اجتماعی به منظور طرح و اجرای احکام دائمی و همچنین وظایف بهزیستی در برنامه ششم توسعه و نقش‌های پیش روی آن گفت: با ابلاغ این احکام دائمی و همچنین آغاز اجرای برنامه ششم توسعه پوست اندازی اساسی در بهزیستی ایجاد خواهد شد.

ربیعی در ادامه به خدمات مشاوره و روانشناسی نیز اشاره کرد و گفت: امروزه مشاوره و روانشناسی مسئله اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی است و انسان‌های امروز نیازمندند که در دوراهی‌ها و نادانسته‌هایشان پرسش کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه در فرهنگ سنتی ایران نیز مراجعه به ادبیات و اشعار بزرگان برای نجات یافتن از دوراهی‌ها مطرح بوده است گفت: در جوامع جدید مشاوره گرفتن از جهات بسیار زیادی پیچیدگی‌هایی را پیدا کرده و انسان‌ها در تعاملات خود با هزاران مسئله متعدد مواجه شده‌اند و سرعت تغییر متغیرها به شدت افزایش و کنترل آنها نیز به شدت کاهش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: انسان امروز در هر لحظه با هزاران هزار دیتا مواجه است به همین دلیل جوامع جدید بیش از گذشته نیاز به مشاوره و تکیه گاه روانی دارند؛ صحیح است که علم رشد و افزایش پیدا کرده اما نادانسته‌های بشر نیز نسبت به گذشته افزوده شده است و همین نادانسته‌ها باعث تغییر مسیر زندگی شخصی و حتی گرایش به آسیب‌ها دارد و همین جا نقش نهادهای مشاوره‌ای بیش از پیش هویدا می‌شود.

منبع:ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها