نیویورک تایمز:

آیا کشتی‌گیران آمریکایی می‌توانند به ایران سفر کنند؟!

آیا کشتی‌گیران آمریکایی می‌توانند به ایران سفر کنند؟!
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 15:25

نیویورک تایمز در مطلبی به پیامدهای حکم اجرایی ترامپ در خصوص مهاجران بر عرصه ورزش و احتمال لغو سفر کشتی‌گیران آمریکایی به ایران پرداخت.

العالم - آمریکا

نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: ممنوعیت اعمال‌شده از سوی دونالد ترامپ بر سفر اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا می‌تواند تأثیر شگرفی بر جهان ورزش داشته باشد و به خصوص، روابط در حال گسترش آمریکا و ایران در حوزه رقابت‌های کشتی را به مخاطره اندازد. این وضع همچنین می‌تواند بخت لس آنجلس را برای میزبانی از بازی‌های المپیک تابستانی 2024 و بخت آمریکا را برای میزبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال 2026 کاهش دهد.
روز شنبه، مقامات ورزش آمریکا برای درک پیامدهای حکم اجرایی ترامپ، به خصوص این موضوع که آیا ورزشکاران این 7 کشور می‌توانند برای رقابت در 90 روز ابتدایی اعمال این محدودیت وارد آمریکا شوند، با مشکل روبرو شدند.
«پتریک سندسکی»، یک سخنگوی کمیته المپیک آمریکا در این خصوص با ارسال ایمیلی نوشت: «ما با دولت برای درک قوانین جدید و چگونگی تعامل با آن‌ها در ارتباط با حضور ورزشکاران خارجی، ارتباط تنگاتنگی داریم.»
در ادامه این مطلب آمده است: آنی‌ترین پیامد این حکم اجرایی می‌تواند در کشتی متبلور شود؛ جایی که یکی از کشورهای تحت تأثیر حکم ترامپ، ایران است. روابط آمریکا و ایران در این ورزش سالها از گرمایی مثال‌زدنی برخوردار بوده است. ایران روز شنبه اعلام کرد در اقدامی انتقامی، مانع ورود شهروندان آمریکایی به این کشور خواهد شد.
قرار است تیم کشتی آزاد آمریکا در مسابقات جام جهانی ایران شرکت کند. این رقابت‌ها 8 فوریه (کمتر از 10 روز دیگر) آغاز می‌شود. به گفته مقامات ورزش آمریکا، ملاقات رئیس فدراسیون کشتی ایران با مقامات دولتی این کشور تکلیف حضور کشتیگیران آمریکایی را در ایران روشن خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها