رایزنی نماینده سازمان ملل در امور افغانستان با ظریف درتهران

رایزنی نماینده سازمان ملل در امور افغانستان با ظریف درتهران
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 17:40

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز با آقای تادامیچی یاماموتو، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

العالم ـ ایران

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت وحدت ملی افغانستان، سیاست ایران را در راستای ایجاد ثبات در افغانستان و حمایت از تلاش های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان از سوی آن سازمان برشمرد.

ظریف همچنین ضمن اعلام  آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری های آن سازمان در تمامی حوزه های مورد انتظار در افغانستان افزود: ایران خواستار ثبات در افغانستان بوده و تلاش ما نیز در راستای ایجاد ثبات در این کشور است.

در این دیدار آقای "یاماموتو" نیز بر سازنده بودن اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان و حمایت قوی از دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد و افزود: شرایط امنیتی افغانستان متعاقب خروج نیروهای نظامی خارجی از آن کشور بدتر شده و برغم تلاش های دولت افغانستان در یک و نیم سال گذشته در جهت استقرار صلح هنوز تعداد تلفات غیر نظامیان در این کشور بالاست. وی همچنین خواستار تداوم نقش سازنده کشورمان برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها