ترامپ دستور تدوین طرحی برای نابودی داعش را صادر کرد

ترامپ دستور تدوین طرحی برای نابودی داعش را صادر کرد
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 18:09

رئیس‌جمهور امریکا با امضای فرمانی اجرایی به فرماندهی ستاد مشترک ارتش این کشور دستور داده است در عرض سی روز طرحی را برای نابودی گروه تروریستی داعش تهیه و به وی ارائه دهند

العالم - آمریکا

به نقل از پرس تی وی فارسی، دونالد ترامپ روز شنبه (9 بهمن 1395)  طرح سی روزه‌ای را برای نابودی داعش امضا کرد و در دستور خود به فرماندهان ارتش، گفت فکر می‌کند این طرح بسیار موفق خواهد بود.

ترامپ و وزیر دفاع وی، جیمز ماتیس، ژنرال بازنشستۀ نیروی هوایی ارتش امریکا، بر تمایل خود در یکسره کردن نبرد علیه داعش تأکید کرده‌اند. در گزارش‌های منتشرشده، گفته می‌شود مستشاران نظامی و نیروی هوایی امریکا به نیروهای عراقی در بازپس‌گیری شهر موصل کمک کرده‌اند.

امریکا در سوریه نیز سعی کرده است با جذب ستیزه‌جویان محلی، در راستای تلاش برای تضعیف موقعیت دولت سوریه، طرح‌های خود را برای بازپس‌گیری مقر داعش در رقه پیش ببرد.

حتی پیش از دستور روز شنبه نیز برخی از مقامات نظامی امریکا یک سری اقدامات بالقوه را برای تیم امنیت ملی ترامپ و ماتیس بررسی کردند که به گزارش واشنگتن‌پست، افزایش مستشاران نظامی در عراق و سوریه ازجمله این طرح‌های احتمالی بوده است

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفت، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، ارتش این کشور را در همۀ زمینه‌ها گسترش خواهد داد.

وی به‌شدت از سیاست خارجی دولت باراک اوباما انتقاد کرده و دولت وی را در مقابله با دشمنان واشنگتن در جهان ضعیف دانسته بود.

رئیس‌جمهور جدید امریکا شهریور 1395 در بخشی از سخنرانی تبلیغات انتخاباتی خود گفت نقشه‌ای را آماده کرده که بر مبنای آن، در ۳۰ روزِ نخستِ ریاست‌جمهوری خود، گروه داعش را نابود خواهد کرد.

وی افزود بودجۀ لازم برای اجرای این نقشه را از صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت، کاهش تعداد کارکنان دولت فدرال و جمع‌آوری مالیات‌های معوقه تأمین خواهد کرد.

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه امریکا همچنین در مراسم تحلیف خود دربارۀ نابودی داعش سوگند یاد کرد و این گروه تروریستی را «خائن و موش کثیف» خواند.

به گزارش واشنگتن‌پست، این گروه ستیزه‌جو که در دنیای رسانه‌ها با ارسال پیام‌ و ویدئو شناخته شده است، پیام‌ها و ویدئوهای اندکی دربارۀ رئیس‌جمهوری که سخنانی ضد این گروه تروریستی داشته، منتشر کردند.

ماه گذشته، تصاویر ویدئویی از سوی داعش منتشر شد که در آن ترامپ در واکنش به تهدیدی مشکوک از سکوی سخنرانی دور شده، در حالی که سرش را خم کرده است.

218

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها