مراسم تشییع پیکرهای شهدای آتش‌نشان آغاز شد

دوشنبه 11 بهمن 1395 - 09:17

مراسم تشییع پیکرهای 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو با حضور مردم قدرشناس و تلاوت آیات قراآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.

العالم ـ ایران

مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان ساعت 8:30 صبح امروز (دوشنبه) با حضور پرشور مردم در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد و نماز میت برای شهدای آتش نشان به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار می شود.
پیکرهای شهدای آتش نشان از مصلی بزرگ تهران و در ادامه در خیابان مفتح شمالی تا خیابان شهید مطهری تشییع و از آنجا به بهشت زهرا(س) انتقال داده می شود.

در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند.

خبرها حاکی است که محوطه مصلی تهران مملو از قشرهای مختلف مردم برای وداع با شهدای آتش‌نشان است و همچنان موج جمعیت در حال ورود به مراسم در مصلی هستند.

حضور آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی تهران با لباسهای قرمز آتش‌نشانی در میان جمعیت، نیز صحنه ای از ایثار شهدای آتش نشان را متبلور می کند.

پس از تشییع، شهدای آتش نشان در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در جوار شهدای گمنام دفاع مقدس و مدافع حرم به خاک سپرده می شوند.

 ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.

به دنبال این فاجعه هیات دولت با تجلیل از بزرگ مردان ایثار و فداکاری که در حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری تولیدی پلاسکو جان باختند، روز شنبه دوم بهمن را عزای عمومی اعلام کرد.

نیروهای امداد و نجات با پایان عملیات آواربرداری از ساختمان تخریب شده پلاسکو، پیکر 15 آتش نشان شهید و 4 شهروند(کسبه و یا مالک واحدهای تجاری) را از زیرخرابه های این ساختمان خارج کردند. با احتساب شهادت یک نفر از آتش نشان مجروح دربیمارستان، در این حادثه 16 آتش نشان به شهادت رسیدند و چهار شهروند نیز در زیر آوارها جان باختند.
مجتمع تجاری پلاسکو به عنوان یکی از مراکز اصلی و قدیمی شهر تهران در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن، یک هزار و ٢٠٠ واحد تجاری داشته که براساس آمارها 560 واحد آن فعال بوده است.
براساس اعلام مقامات رسمی، میزان خسارت ناشی از حادثه ساختمان پلاسکو 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده و همچنین سه هزار کارگر شاغل در این مجتمع تجاری نیز بیکار شده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها