منطقه "وادی بردی" سوریه چرا مهم است؟

منطقه
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 12:03

منطقه وادی بردی در میان مناطق گردشگری شمال غرب شهر دمشق پایتخت سوریه مقام نخست را دارد منطقه ای واقع در رشته های کوه های شرق لبنان که بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارد و مردمش در بخش های گردشگری و کشاورزی فعالیت می کنند.

العالم سوریه

منطقه وادی بردی،  از منابع مهم آب دمشق است که چندین رود خصوصاً رود بردی در آن جریان دارد.

رود بردی از کوه های شمال غربی دمشق که در نزدیکی شهر الزبدانی واقع هستند، سرچشمه می گیرد و پس از پیمودن راهی پُر پیچ و خم به منطقه بلندی های دمشق می رسد. یک خط قطار قدیمی به نام قطار ییلاقی نیز در منطقه وادی بردی وجود دارد که این قطار از دمشق به راه می افتد و پس از گذشتن از منطقه وادی بردی به مرزهای لبنان می رسد. 
آتش بس در سراسر سوریه اواخر 2016 آغاز شد که این آتش بس شامل 2 گروه تروریستی جبهه النصره (جبهه فتح الشام " جفش") و داعش نمی شود . ابوهاشم الانصاری سرکردۀ سابق جبهه النصره در صفحۀ توییتری خود اذعان کرده است که تروریستی های النصره هچنان در منطقه وادی بردی فعالیت می کنند و همین تروریست ها آب را به روی مردم شهر دمشق بسته اند.
منطقه وادی بردی که در نزدیکی مرزهای شرقی لبنان است ، به علت 4 مورد دارای اهمیت راهبردی است :
1 -  منطقه وادی بردی حد فاصل لبنان و دمشق است و با توجه به جنگ سوریه، گذرگاه دمشق به جهان خارج محسوب می شود.
2 - حومۀ منطقه وادی بردی دارای چند پایگاه ارتش سوریه است که این پایگاه های نظامی خط مقدم دفاع از پایتخت در برابر هر گونه تجاوز خارجی محسوب می شود.
3 – وادی بردی پستی و بلندی های خاصی دارد به این نحو که شامل رشته کوه های بلند است و مُشرف بر همۀ راه ها و مسیرهای اطراف این کوه ها می باش.   
4 – وادی بردی که دارای چشمۀ الفیجه است ، اصلی ترین تأمین کنندۀ آب شُرب پایتخت می باشد.   

214

پربیننده ترین خبرها