تنش میان آمریکا و "اسرائیل" درباره سفارت واشنگتن

تنش میان آمریکا و
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 12:52

رئیس مشترک جمهوری خواهان خارج از آمریکا در اراضی اشغالی مدعی شد تاخیر در انتقال سفارت این کشور به قدس به دلیل درخواست رسمی اسرائیل صورت گرفته و آمریکا منتظر چراغ سبز اسرائیل برای این کار است.

العالم-آمریکا

به گزارش  القدس العربی، مارک زل، رئیس مشترک جمهوری خواهان خارج از آمریکا در اراضی اشغالی گفت: تاخیر در صدور تصمیم آمریکا پیرامون انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس به دلیل درخواست رسمی اسرائیل صورت گرفته است.

وی در مصاحبه با هاآرتص گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قاطعانه از انتقال سفارت حمایت می‌کند و هیچ تغییری در موضع وی حاصل نشده است اما وی به دلیل نگرانی‌های مطرح شده توسط دستگاه‌های مسئول اسرائیلی که از او خواسته‌اند درنگ کند، فعلا اقدامی انجام نداده است.

با این وجود، زل که رهبری کمپین انتخاباتی ترامپ را میان یهودیان اسرائیلی دارای تابعیت آمریکایی برعهده داشت، گفت که مطمئن است که انتقال سفارت در پایان کار انجام خواهد شد.

وی گفت که ترامپ چندین بار تصریح کرده است که دولت وی به تمایل دولت و مردم اسرائیل در مسائل مربوط به اسرائیل به صورت کلی و بالاخص به قدس احترام خواهد گذاشت.

زل اظهار کرد: من بر این باورم که اسرائیل برای انتقال سفارت چراغ سبز نشان دهد و زمانی که این امر صورت بگیرد، سفارت به قدس انتقال خواهد یافت.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت که به محض موافقت دفتر نخست وزیری اسرائیل این اقدام انجام خواهد شد.

این درحالی است که دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای به این سخنان به شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد این اظهارات ادعایی واهی و هذیان گویی است.

در این بیانیه تاکید شده موضع اسرائیل کاملا واضح است و اسرائیل خواهان انتقال سفارت آمریکا و باقی سفارت خانه‌های کشورها به قدس است.

منبع:ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها