کمیسر حقوق بشر: فرمان ترامپ غیرقانونی است

کمیسر حقوق بشر: فرمان ترامپ غیرقانونی است
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 16:48

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، فرمان منع ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا را غیرقانونی نامید.

العالم – آمریکا

زید رعد حسین، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت: فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا اسلامی به آمریکا غیرقانونی و ناعادلانه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، زید که به ندرت در توییتر پیام می فرستد، در یک پیام توییتری نوشت: تبعیض بر مبنای محض ملیت طبق قانون حقوق بشر ممنوع است. وی افزود: ممنوعیتی که آمریکا اعمال کرده، نامشفقانه و موجب هدر رفتن منابع مورد نیاز برای مقابله مناسب با تروریسم است.

ترامپ روز جمعه با امضای یک فرمان اجرایی ورود همه پناهجویان را برای دست کم 120 روز، و پناهجویان سوری را تا اطلاع بعدی ممنوع کرد. وی همچنین ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به مدت 90 روز ممنوع کرد.

گفتنی است، آژانس های وابسته به سازمان ملل متحد که بیشترین تعامل را با موضوع مهاجرت دارند، شامل آژانس آوارگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت، روز شنبه بیانیه ای صادر کردند که در آن هیچ اشاره ای به فرمان اجرایی ترامپ نشده بود.

این بیانیه بدون آنکه این اقدام ترامپ را محکوم کند، از آمریکا خواسته بود که به ایفای نقش رهبری قدرتمند خود و سنت دیرینه محافظت از کسانی که از جنگ و آزار و اذیت می گریزند، ادامه دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها