بادامچیان مطرح کرد:

آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین روز درباره انتخابات ریاست جمهوری وصیت کردند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین روز درباره انتخابات ریاست جمهوری وصیت کردند
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 17:35

العالم - ایران

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با مقایسه وضعیت آزادی‌های مردم در قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: امروز ملت ما با نهایت آزادی در انتخابات ها شرکت می کنند.

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مراسمی که به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) در محل جلوس رهبر انقلاب در بهشت زهرای تهران برگزار شد، با اشاره به خاطرات خود از روز ورود  امام خمینی(ره) به کشور خاطر نشان کرد: ۳۸ سال پیش چنین روزی شاهد باشکوه ترین حضور امت و ملت قهرمان در سالروز ورود  امام محبوبشان به کشور بودیم.

وی ادامه داد: ۱۲ بهمن سال ۵۷ حدود ۲ میلیون نفر از مردم در جایگاه محل جلوس  امام خمینی(ره) حضور پیدا کردند و در این روز بالغ بر ۶۵ هزار نفر نیروی انتظامی مسئولیت امنیت تهران در نقاط مختلف از جمله محل حضور  امام خمینی(ره) را بر عهده گرفتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ هیچ قتل، درگیری و سرقتی در تهران رخ نداد و این روز، روزی امن بود، ‌که امنیت آن به برکت حضور  امام و امت و ۶۵ هزار نفر نیروی انتظامی برقرار شد.

بادامچیان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر با بیان اینکه از مجموع افرادی که در روز ورود  امام خمینی(ره) در کنار ایشان در جایگاه جلوس حضور داشتند تنها من و آقای ناطق نوری باقی مانده‌ایم، اظهار کرد: در آن روز میلیون ها انسانی که به جایگاه جلوس  امام خمینی (ره) آمده بودند مشتاقانه با یکدیگر و یک صدا عاشقانه و عارفانه سرود «خمینی ای امام را»  می‌خواندند.

وی با اشاره به شرایط کشور پیش از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ایران عزیز ما پیش از انقلاب اسلامی گرفتار بدکاران و مزدوران استکبار بود. ایران کشوری فقیر و بدهکار بود و روز فرار شاه بیش از 5 میلیون دلار به آمریکا بدهکار بودیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه موضوع بدهی ایران به آمریکا در بیانیه الجزایر برطرف شد ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی یک ریال به کشوری بدهکار نیستیم. پیش از انقلاب زیر سلطه مزدوران بودیم و ماموران انگلیسی به شاه دستور می دادند و او نیز باید اطاعت می کرد. آمریکا هم هر 45 روز یک بار دفترچه دستورالعملی برای اجرا به شاه می داد و حاکمان ما توسط دشمنان ایران بر سر کار می آمدند.

بادامچیان با بیان اینکه انتخاب وزرا و نمایندگان و مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح با نظر بیگانگان و در وضعیتی حقارت آمیز انجام می شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب کسی اجازه حرف زدن آزادانه نداشت و ملت هرگاه که می خواستند اظهار نظر کنند با هشدارهای فجیع رژیم وقت مواجه می شدند، اما امروز ملت ما با نهایت آزادی در انتخابات ها شرکت می کنند.

وی با اشاره به حضور بیش از 34 میلیون نفر در انتخابات مجلس ادامه داد: افتخار داریم که بعد از 37 سال در انتخابات قبل 34 میلیون زن و مرد با اطمینان به اینکه رای آنها به حساب می آید پای صندوق های رای آمدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران، ملتی مستقل است گفت: هر اتفاقی که در داخل می افتاد می گفتند که کار انگلیس است، امروز مشاهده می کنیم که نخست وزیر انگلیس در کشورهای خلیج فارس می گوید که ما باید برای مقابله با ایران با شما همکاری کنیم. این در حالی است که حاکمان و مزدوران این کشورها نمی ترسند بلکه از خیزش ملت های خود تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران در هراس هستند.

بادامچیان همچنین به دیدار اخیر نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: نخست وزیر انگلیس در دیدار با رئیس جمهور آمریکا می گوید که باید جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیریم، اما همانطور که امام و رهبری تاکید کرده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،‌ امروز باید بگوییم انگلیس نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی اظهار کرد: می‌توانیم اقتدار امروز ایران را در انتخابات آمریکا و هنگامی که هر دو نامزد دغدغه شان ایران اسلامی بود مشاهده کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اقتدار نیروهای نظامی ایران در منطقه و جهان گفت: نیروهای نظامی ایران افتخار منطقه و کمک کار منطقه هستند. نیروی دریایی امروز در منطقه وضعیتی ناامن برای دزدان دریایی فراهم کرده است و اقتدار آنها به دریاها امنیت و آرامش و اطمینان بخشیده است.

بادامچیان با تاکید بر اینکه امروز آمریکا جرات حمله کردن به ایران را ندارد، گفت: زمانی اوباما می گفت که در مقابله با ایران، همه گزینه ها روی میز است اما در شب امضای برجام اظهار کرد که ما راهی جز توافق با ایران نداشتیم چرا که همه نیروهای نظامی ما می گفتند که نمی شود به ایران حمله کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در بخش های دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت امروز کشور و استقلال ایران در امور مربوط به خود خاطر نشان کرد: اگر زمانی نفت که ثروتی ملی بود غارت می شد و از 6.5 میلیون بشکه نفت فقط پول 300 بشکه برای ما بود، با محاسباتی که انجام شده ما توانسته ایم مانع دزدی 2.5 میلیارد بشکه نفت از کشور شویم و روزی 4 میلیون بشکه نفت برای بهره برداری آینده باقی بگذاریم.

بادامچیان اظهار کرد: اگر روزی معدن اورانیوم ما در انار یزد در اختیار آمریکا بود و آنها این اورانیوم را به عنوان سنگ آهن و به ازای هر کیلو 6 ریال از ما می خریدند، امروز معدن اورانیوم در اختیار ما هست و از اورانیوم آن استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: ما ملتی اسیر و گرفتار و دچار انواع مسائل و مشکلات بودیم، اما  امام خمینی(ره) در سال 41 و پس از قیامی که برای خدا و اسلام داشتند ما را به کشوری مقتدر تبدیل کردند که امروز در منطقه حرف اول را می زنیم.

بادامچیان با بیان اینکه امروز نیز مانند قبل با برخی مشکلات مواجه هستیم تاکید کرد: الان باید جامعه ای نمونه اسلامی و دولتی مانند دولت رجایی داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ویژگی های دولت شهید رجائی اظهار کرد: در دولت رجائی حقوق وزرا از 20 هزار تومانی که در دوره بازرگان به 4 هزار و 600 تومان رسید. همچنین رجائی به نوربخش و نعمت زاده گفت که شما پدرانتان پول دار هستند و نیازی به دریافت حقوق ندارید. رجائی این پول ها را به روستاییان داد.

وی اظهار کرد: راه حل همه این مشکلات امروز ما وحدت کامل در خدمت ولایت فقیه و با محوریت خط فقاهت و مراجع دینی است. باید دست به دست هم دهیم تا در انتخابات آینده کسی را انتخاب کنیم که دقیقا در خط ولایت، امت، فقاهت و ارزش های اسلامی گام بردارد تا بتوانیم از شرمندگی دریافت حقوق های نجومی در بیاییم.

منبع : ایسنا

پربیننده ترین خبرها