معاون رییس جمهوری خبر داد:

اختصاص 143 هزارمیلیارد تسهیلات برای رشد تولید

اختصاص 143 هزارمیلیارد تسهیلات برای رشد تولید
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 18:05

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: 143هزار و 590 میلیارد ریال تسهیلات با هدف فعال شدن واحدهای تولیدی و افزایش رشد اقتصادی به 11هزار و 410 واحد در 10 ماه امسال پرداخت شده است.

العالم ـ ایران
 محمدباقر نوبخت سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی پرداخت این تسهیلات را به واحدهای تولیدی در حوزه بخش غیردولتی دانست و بیان کرد: در حوزه دولتی هم کمک های زیادی برای اجرای پروژه های عمرانی انجام شده است.
وی اظهار کرد: مجوزهایی هم صادر شده است تا بتوانیم زمینه جذب سرمایه های خارجی را فراهم کنیم.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: استان خراسان شمالی علاوه بر اعتبارات جاری و عادی از محل سفرهای استانی رییس جمهوری هم اعتباراتی دارد که این اعتبارات به طورقطع به اقتصاد استان کمک خواهد کرد.
وی اظهار کرد: همچنین از قانون بودجه یک ردیف دیگری نیز برای این استان اختصاص یافته است.
نوبخت اظهار کرد: خراسان شمالی در اعتبارات هزینه ای و عمرانی بیشترین رشد را در سراسر کشور دارد در حالی که حتی برخی از استان ها در این خصوص رشد منفی دارند.
وی افزود: این استان برای سال آینده نیز ردیف توسعه مستقلی دارد که این موضوع را قبلا تعهد کرده بودیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بخشی از اعتبارات عمرانی را نیز از طریق اسناد خزانه و اوراق اعمال خواهیم کرد.

خراسان شمالی استان توسعه یافته
وی با بیان اینکه خراسان شمالی از نظر ثروت و دارایی استان توسعه یافته است، گفت: این استان بر اساس منابع زیر زمینی و معادن، دارایی های روی زمین از جمله ابنیه و ساختمان ها و سرمایه انسانی، استانی غنی است.
به گزارش ایرنا، وی همچنین با اشاره به اینکه نیروی انسانی سومین عامل دارایی و سرمایه جوامع محسوب می شود گفت: استان خراسان شمالی دارای نیروی انسانی توانمندی است.
در پایان این نشست از خدمات حسن نادری قدردانی و مجید پور عیسی به عنوان رییس جدید سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی معرفی شد.
این مسئول بلندپایه کشوری برای دومین بار است که در سال جاری به استان خراسان شمالی سفر می کند.
خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور 940 هزار نفر جمعیت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها