شروط سلطانی فر برای ورود کشتی گیران آمریکایی

شروط سلطانی فر برای ورود کشتی گیران آمریکایی
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 19:32

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از حضور کشتی گیران آمریکایی در جام جهانی ایران استقبال می کنیم، گفت: در صورتی که وزارت امور خارجه روادید این کشتی گیران را صادر کند، تیم کشتی آمریکا می تواند در جام جهانی کرمانشاه شرکت کند.

العالم ـ ایران

مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه مسابقات قهرمانی کارکنان دستگاه های اجرایی کشور در گفت و گو با خبرنگاران درباره میزبانی ایران در رقابت های جام جهانی کشتی و موضع گیری های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور گفت: دعوت به حضور آزادکاران آمریکایی برای شرکت در مسابقات جهانی که در کرمانشاه برگزار می شود، مطابق با دستگاه دیپلماسی است و اگر آنها مصلحت بدانند و روادید صادر کنند، تیم کشتی آزاد آمریکا می تواند در این رقابت ها شرکت کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری جنجالی آمریکا در حکمی اجرایی اتباع هفت کشور مسلمان را برای مدت یک ماه از ورود به خاک این کشور منع کرده است. وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرده دست به اقدام متقابل خواهد زد.
وی درباره وضعیت سرپرستی فدراسیون والیبال گفت: در حال حاضر محمدرضا داورزنی تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال سرپرستی این فدراسیون را برعهده دارد.
وزیر ورزش پیشتر محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون والیبال را به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای این وزارتخانه منصوب کرده است.
وزیر ورزش درباره درخواست اخیر باشگاه های استقلال و پرسپولیس مبنی بر حمایت مالی به این دو باشگاه اظهار داشت: طبق قانون نمی توانیم به این دو باشگاه کمک مالی کنیم بلکه حمایت مالی از آنها تنها از طریق حامیان مالی آنها امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، سلطانی فر درباره موافقت اولیه فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) در اصلاح پوشش لباس زنان بسکتبالیست گفت: در ابتدای ورود به وزارت ورزش خیلی ها می گفتند در این زمینه ورود نکنم زیرا این کار شدنی نیست اما با توجه به تاکید دولت و رئیس جمهوری که شرایط باید برای حضور زنان ورزشکار ایران و مسلمان در عرصه های مختلف بین المللی فراهم شود با فیبا مکاتبات خود را آغاز کردیم و خوشحالیم که امروز موافقت اولیه با حضور زنان مسلمان بسکتبالیست از سوی این فدراسیون اعلام شد.
وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای حضور موفق زنان ورزشکار در عرصه های مدیریتی و بین المللی به کار خواهیم گرفت.

پربیننده ترین خبرها