کنترل ارتش سوریه بر مناطق از شرق حمص

چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 14:52

ارتش سوریه و همپیمانان آن بر تپه ها و ارتفاعات اطراف منطقه التیاس در شمال شرق فرودگاه التیفور در حومه شرقی حمص مسلط شدند.

العالم ـ سوريا

مرکز اطلاع رسانی جنگ سوریه با انتشار گزارشی تصویری از منطقه درگیری ارتش سوریه و همپیمانش با گروهک تروریستی داعش در دیرالزور و تسلط آن بر همه تپه ها و ارتفاعات اطراف منطقه التیاس در شمال شرق فرودگاه التیفور در حومه شرقی حمص، تصریح کرد: بیش از 600 فرد مسلح و تحت پیگرد در منطقه غباغب در جنوب استان درعا با پیوستن به آشتی ملی، به زندگی عادی خود بازگشتند.

در نبرد سنگین ارتش سوریه و همپیمانانش علیه تروریست ها در مرکز سوریه، اضافه بر آزادسازی روستاهای ابوطواله و بیوت جربوع در جنوب شرقی فرودگاه التیفور در حومه شرقی حمص، این نیروها موفق شدند بر همه ارتفاعات منطقه التیاس در حومه شرقی حمص مسلط شوند.
در این درگیری شمار زیادی از تروریست های داعش کشته یا زخمی شدند. 

همچین، در حملات جدید ارتش سوریه و همپیمانانش علیه پایگاههای داعش در استان دیرالزور، مقر فرماندهی مرکزی وابسته به تروریست ها به اضافه تعدادی انبار اسلحه، مهمات و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی منهدم شد.
 

ارتش به 6 کیلومتری الباب رسید

از سوی دیگر، ارتش سوریه و همپیمانش در درگیری های شدید با تروریست های داعش در منطقه "مقابر و معامل" در محور جنوبی الباب، خسارات مادی و جانی سنگینی به تروریست ها وارد کردند.


آزادسازی قریب‌ الوقوع یک منطقه استراتژیک در حومه دمشق

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش سوریه برای ورود به شهرک "حوش الصالحیه" در غوطه شرقی و پاکسازی آن آماده می‌شوند، ارتش همچنین تلاش‌های تروریست‌های جیش‌الاسلام و جبهه النصره برای حمله به مواضعش در اطراف شهرک "النشابیه" را خنثی کردند. در حمله توپخانه ای ارتش سوریه به مواضع تروریست ها، شماری کشته یا زخمی شدند.

در حلب واقع در شمال سوریه هم نیروهای ارتش به موفقیت‌های خود در حومه شرقی ادامه می‌دهند تا بیش از پیش به شهر الباب که تحت اشغال گروه تروریستی داعش  است، نزدیک شوند، نیروهای  ارتش شهرک‌های "طومان و المشیرفه" را پاکسازی کرده و به 6 کیلومتری الباب رسیده‌اند، درگیری‌های شدید با داعشی‌ها همچنان ادامه دارد.

پیوستن 600 فرد مسلح و تحت پیگرد به آشتی ملی سوریه در درعا

این افراد که از ساکنان روستای غباغب در شمال درعا بودند پس از بررسی و عادی سازی وضعیت خود، متعهد شدند در هیچ اقدامی که به امنیت کشور آسیب می رساند شرکت نکنند.
280 نفر از این افراد که خود را تسلیم دولت سوریه کردند از افراد مسلح بودند که با تحویل اسلحه و عادی سازی وضعیت خود به زندگی طبیعی بازگشتند.
در همین حال، جنگنده های ارتش سوریه، مواضع تروریست های داعش را در محور مسکنه بمباران کردند. دراین حمله شمار زیادی از تروریست ها از جمله " أبو معد السعودی" یکی از سرکردگان سعودی آن به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که مقامات سوریه تاکید کردند، همچنان درها برای حل و فصل وضعیت افراد تحت پیگرد، فراریان از خدمت نظامی و افراد مسلح باز است.
221

پربیننده ترین خبرها