تولید پراید کی متوقف می‌شود؟

تولید پراید کی متوقف می‌شود؟
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 17:02

مدیرعامل گروه سایپا از عرضه اولین محصول مشترک تولیدی با شرکت سیتروئن فرانسه تا پایان ۲۰۱۷ خبر داد.

العالم - ایران

مهدی جمالی در حاشیه مراسم آغاز طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده اظهار کرد: قرارداد با سیتروئن در مراحل نهایی است و به زودی نقل و انتقال سهام سایپا کاشان به این شرکت انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۲۰۱۷ اولین محصول مشترک تولیدی با سیتروئن عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: شرکت خودروسازی کیان نیز تمایل به همکاری جدید با سایپا برای تولیدات محصولات داشت که البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر الزام سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی برای ورود به ایران در این زمینه با این شرکت همکاری نخواهیم داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: با هدف تمرکز و مدیریت برند برلیانس و همچنین افزایش داخلی‌سازی به بیش از ۴۰ درصد، تمام خطوط تولید خودروهای برلیانس از سایپا به پارس خودرو منتقل شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تا پایان سال جاری دو محصول جدید فاینا اتوماتیک و فیس لیست فاینا عرضه خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه پلتفورم SP۱۰۰ در گروه خودروسازی سایپا در حال طراحی است و تا پایان سال آینده اولین محصول تولیدی بر روی این پلتفورم عرضه خواهد شد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سال استانداردهای تولید خودرو را سختگیرانه تر می‌کند و برای سال آینده نیز ۱۱ استاندارد جدید به استانداردهای تولید خودروهای سواری اضافه شده است.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوالی درباره زمان توقف تولید پراید اظهار کرد: پراید محصولی است که همچنان در بازار تقاضای مناسبی برای آن وجود دارد. بنابراین این خودرو و دیگر خودروهای در حال تولید تا زمانی که از یک سو استانداردها را پاس کرده و از سوی دیگر تقاضاهایی برای آنها وجود داشته باشند، عرضه خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها