ویدیو؛ گسترش عملیات ارتش سوریه به سمت الباب

پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 19:45

ارتش سوریه از تقویت حضور خود دراطراف شهر حلب در شمال این کشور وگسترش دامنه عملیات نظامی ضد داعش درشمال شرقی این استان خبر داد.

العالم سوریه

فرماندهی کل ارتش سوریه روز پنج شنبه (14 بهمن) دربیانیه ای اعلام کرد یگان هایی ازنیروهای مسلح با همکاری نیروهای هم پیمان با اجرای عملیات نظامی ضد گروه داعش، موفق شدند بیش از 32 منطقه و مزرعه با مساحت حدوداً 250 کیلومتر مربع در شمال شرق حلب را آزاد کنند.

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: «موفقیت دراجرای عملیات نظامی در حومه شرقی حلب، برمیزان امنیت دراطراف شهر حلب می افزاید و این موفقیت ها این امکان را فراهم می کند که عملیات نظامی درمقابله با گروه تروریستی داعش با سرعت بیشتری انجام شود ومناطق تحت کنترل ارتش عربی سوریه درآید.

رویترز پیشتر به نقل از کارشناسان نظامی هشدار داده بود که تحرکات سریع ارتش سوریه به سمت شهر الباب که همچنان تحت سیطره داعش است، بر خطر درگیری میان نیروهای دولتی سوریه و ارتش ترکیه می افزاید. رتش ترکیه درحال اجرای عملیات موسوم به «سپر فرات» در منطقه الباب است.

ارتش سوریه در کمتر از دو هفته پیش حدود 6 کیلومتر به سمت شهر الباب پیشروی کرده است.

رويترز به نقل از منابع وابسته به نیروهای هم پیمان با ارتش سوریه گزارش داد «هدف رسیدن به شهر الباب است، و این منابع از آمادگی نیروهای طرفدار دمشق برای درگیری با عناصر « ارتش آزاد» که تحت حمایت ارتش ترکیه در درگیری های شمال سوریه است، خبر دادند.

منابع یاد شده درعین حال افزودند که هدف اصلی، ناکام گذاشتن طمع ورزی های ترکیه و تضمین موقعیت های قوی تر برای ارتش درآن جبهه به جای اقدام به رویارویی مستقیم با نظامیان ترک است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها