ویدیو؛ بمباران ساحل غربی موصل آغاز شد

پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 20:52

جنگنده‌های عراقی در اقدامی مقدماتی برای آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل از گروه تروریستی داعش، این منطقه را بمباران کردند.

العالم ـ عراق

به گفته منابع میدانی نزدیک به ستاد عملیات آزادسازی موصل، پایان گروه تروریستی داعش در عراق نزدیک شده است و پس از آمادگی نیروهای زمینی در ساحل شرقی موصل و آغاز شمارش معکوس برای ساعت صفر، جنگنده های عراقی نیز در اقدامی مقدماتی برای آغاز عملیات آزادسازی، کرانه غربی موصل را بمباران کردند.

نیروهای مشترک عراقی در همین راستا بسیاری از جنگنده های بدون سرنشین داعش که برای رصد کردن تحرکات نیروهای عراقی در ساحل سمت چپ به پروازدرآمده بودند، سرنگون کردند. این جنگنده ها تلاش می کردند در برابر پیشروی نیروهای عراقی مانع ایجاد کنند.

از سوی دیگر نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در محور غربی موصل، منطقه عین طلاوی در غرب موصل و بلندیهای سینو در غرب تلعفر را آزاد کردند و تلاشهای داعش در روستای حجف را ناکام گذاشتند که در نتیجه آن بسیاری از تروریستها به هلاکت رسیده و خودروهایشان منهدم شدند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که حدود 40 کلیومتر از منطقه غربی را آزاد کرده و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات متعلق به داعش را تحت کنترل در آورده و آخرین گذرگاه داعش در مرزهای سوریه را مسدود کرده است؛ همچنین تلاشها برای بستن آخرین گذرگاه میان موصل و تلعفر نیز ادامه دارد. در این هنگام نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرگه به یکدیگر رسیدند و اعلام کردند که یک خاکریز مشترک ایجاد کرده و در انتظار صدور فرمان برای پیشروی هستند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها