کاخ سفید: اقدامات "خصمانه" ایران بی‌پاسخ نمی‌مانَد

کاخ سفید: اقدامات
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 22:11

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گستاخانه گفت: ایران شناورهای آمریکایی را تهدید می‌کند و هیئت حاکمه آمریکا می‌خواهد به تهران بفهماند که این اقدامات بی‌پاسخ نمی‌ماند.

العالم - ایران - آمریکا

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در ادامه لفاظی‌های مقامات کشورش علیه ایران، کشورمان را به پاسخگویی به «اقدامات خصمانه» تهدید کرد.

سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه در نشست خبری در مورد ایران گفت: فلین دیروز تاکید کرد که ایران قطعنامه مشترک را نقض کرده و حالا هم خیلی شفاف می‌گوییم که در برابر اقدامات خصمانه جدید ایران علیه شناورهای نیروی دریایی، بیکار نمی‌نشینیم.

وی افزود: فکر می‌کنم که در آینده خبرهای بیشتری در خصوص اقدامات جدیدمان در این خصوص داشته باشیم ولی الان می‌خواهیم مطمئن شویم که ایران فهمیده است که ما به آنها اخطار داده‌ایم و اینکه اقدامات آنها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

اسپایسر درباره هشدار به ایران و زیر نظر گرفتن دقیق رفتارهای ایران و اینکه آیا گزینه نظامی نیز در از سوی دولت آمریکا مد نظر است یا نه، گفت: به نظر من ژنرال فلن دیروز به صورت کامل و به روشنی گفت که ایران، قطعنامه را نقض کرده است و اگر این کشور اقدامات خصمانه دیگری را ضد نیروی دریایی ما صورت دهد، این چیزی نیست که ما بنشینیم و نظاره گر باشیم.

وی گفت: درباره اقدامات دیگری که صورت خواهیم داد، شما را در جریان قرار می دهیم. ما به روشنی هشدار داده ایم و امیدواریم ایران درک کرده باشد که زیر نظر است و قرار نیست رفتارهایش بدون واکنش بماند.

پربیننده ترین خبرها