دفاع امریکا از کشتار غیر نظامیان در یمن

دفاع امریکا از کشتار غیر نظامیان در یمن
جمعه 15 بهمن 1395 - 09:21

با وجود انتشار خبرهایی از کشته شدن چند زن و کودک در حمله آمریکا به یمن، کاخ سفید ادعا کرد حمله جنگنده های این کشور به اهداف القاعده در یمن به خوبی برنامه ریزی شده بود.

العالم - یمن
 

دختر انور العولقی از قربانیان حمله آمریکا به یمن

سایت بی بی سی عربی به نقل از سازمان های حقوقی گزارش داد، در حمله یکشنبه گذشته جنگنده های آمریکایی به روستایی در منطقه "یکلا" 23 غیر نظامی از جمله 10 کودک کشته شدند.
گزارش ها حکایت از آن دارند که دختر "انور العولقی"، یکی از عناصر فعال القاعده - که در حمله هوایی آمریکا در سال 2011 کشته شد – در میان قربانیان است.
این اولین حمله ای است که با مجور شخص ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.
گزارش های نظامی امریکا نشان می دهند که چندین بالگرد آپاچی در حمله هایی که به کشته شدن 14 عنصر مسلح انجامیده شرکت داشته اند، سه تن از قربانیان از سرکرده های القاعده هستند.
"شان اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "نمی توان به راحتی گفت که کار، کاملا موفقیت آمیز بوده است زیر در هر عملیات تعدادی کشته یا مجروح می شوند. اما اگر این را در نظر بگیریم که با کشته شدن این افراد، جلوی کشته شدن انسان های بسیاری را در آینده گرفته ایم، می توانیم بگوییم که عملیات موفقیت آمیز بوده است."
این سخنگو اشاره ای به قربانیان غیر نظامی این حمله ها نکرد.
سازمان حقوق ریپریو اعلام کرد که یک کودک شیرخوار در میان قربانیان بوده است. این سازمان با استناد به گزارش های محلی نیز گفت یک زن باردار نیز که در ماه آخر بارداری خود بوده است در این حمله مجروح شده و کودک وی نیز مجروح به دنیا آمده و اندکی بعد مرده است.
بلافاصله پس از وقوع این حمله، تصاویر جنازه کودکان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیش از این به روزنامه نگاران گفته بود اگر خبری از کشته شدن زنان در این عملیات منتشر شود باید بدانیم که این زنان نیز از عناصر مسلح آموزش دیده، بوده اند. البته ستاد فرماندهی کل ارتش آمریکا روز چهارشنبه گذشته کشته شدن تعدادی غیر نظامی را تأیید کرده بود.
حضور القاعده در یمن، با آغاز حملات ائتلاف سعودی به این کشور از حدود 2 سال قبل، تقویت شده است.

208 

پربیننده ترین خبرها