با فرمان جدید ترامپ ... نخست‌وزیر سابق نروژ به دلیل سفر به ایران بازداشت شد

با فرمان جدید ترامپ ... نخست‌وزیر سابق نروژ به دلیل سفر به ایران بازداشت شد
جمعه 15 بهمن 1395 - 19:41

کیل منگه بوندویک، نخست‌وزیر پیشین نروژ، به علت سفر به ایران در سال 2014 پس از ورود به آمریکا، برای ساعاتی در فرودگاه تحت بازداشت بود.

العالم - آمریکا

نخست‌وزیر پیشین نروژ روز سه‌شنبه از اروپا وارد فرودگاه دالس در ایالت ویرجینیای آمریکا شد، اما به دلیل آنکه مهر ورود به ایران در گذرنامه وی وجود داشت، برای مدتی تحت بازداشت مأموران مهاجرتی آمریکا قرار گرفت.

بوندویک در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی7 گفت: "مأموران مهاجرت آمریکا برای حدود یک ساعت اجازه ترک فرودگاه دالس را به من ندادند، فقط به خاطر اینکه در سال 2014 به ایران سفرکرده بودم."

وی ادامه داد: "زمانی که آن‌ها متوجه شدند من گذرنامه دیپلماتیک دارم و نخست‌وزیر پیشین نروژ بودم، باید بازجویی متوقف می‌شد. باید آن‌ها متوجه می‌شدند که من مشکل یا تهدیدی برای این کشور نیستم و به من اجازه می‌دادند فوراً بروم اما این کار را نکردند."

بوندویک با انتقاد از مأموران مهاجرتی آمریکا گفت: "آنها به جای رها کردن من، مرا در اتاقی تحت بازداشت قراردادند و پس از 40 دقیقه انتظار، به مدت 20 دقیقه به جرم سفر به ایران در سال 2014 از من بازجویی کردند."

بازداشت نخست‌وزیر پیشین نروژ در بدو ورود به آمریکا در حالی صورت گرفت که دستور اجرایی اخیر ترامپ برای منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان به خاک این کشور در دستور کار قرار دارد.

کیل منگه بوندویک، دو دوره در سال‌های 1997 تا 2000 و 2001 تا 2005 نخست‌وزیر نروژ بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها