گزافه‌گویی متیس: ایران مراقب رفتارش باشد!

گزافه‌گویی متیس: ایران مراقب رفتارش باشد!
شنبه 16 بهمن 1395 - 08:04

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور قصد ندارد برای تقابل با آنچه «رفتار بد ایران» خواند، نیروهایش را در خاورمیانه افزایش دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در توکیو اعلام کرد کشورش قصد ندارد برای تقابل با آنچه «رفتار بد ایران» خواند، سربازان آمریکایی را در خاورمیانه افزایش دهد؛ اما مدعی شد جهان فعالیت‌های ایران را نادیده نخواهد گرفت.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته (جمعه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد. چهارشنبه هفته گذشته نیز کاخ سفید از آنچه «هشدار به ایران» نامید خبر داد.
متیس در توکیو مدعی شد هشدار به ایران، به دلیل رفتار نامناسبش ارزشمند است.

در ادعاها و اظهارات مضحک وی که در یک نشست خبری مطرح شد آمده است: «در خصوص ایران؛ این کشور بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است و فکر می‌کنم عاقلانه است که اطمینان حاصل شود ایران درک کند آنچه انجام می‌دهد، توجه بسیاری را جلب می‌کند.»
وی افزود: «نیازی نمی‌بینم هم‌اکنون تعداد نیروهایمان را در خاورمیانه افزایش دهیم. این بحث در حال حاضر مطرح نیست. همیشه از ظرفیت چنین اقدامی برخورداریم؛ اما حالا فکر می‌کنم به چنین اقدامی نیازی نیست.»
وزیر دفاع آمریکا همچنین بدون اشاره به دولت اوباما مدعی شد نادیده گرفتن رفتار ایران صحیح نیست. وی افزود: «نادیده گرفتن آن و گذشتن از کنار آن به اتفاقات مناسب منجر نمی‌شود.»
آمریکا برای مقابله با آنچه تهدیدهای انصارالله یمن خوانده است، یک ناوشکن به آبهای این کشور اعزام کرده است.

پربیننده ترین خبرها