سازمان ملل متحد:انجام جنایت های ضدبشری در میانمار

شنبه 16 بهمن 1395 - 13:03

سازمان ملل ،اقدام نیروهای امنیتی میانمار در حق مسلمانان روهنیگا را جنایت های ضد بشری و پاکسازی نژادی و نقض حقوق بشر دانست.

العالم ـ آسيا وبالتیک

این سازمان بین المللی درباره جنایت های وحشتناک این نیروها در حق نوزادان، کودکان ، تجاوز جمعی و از بین بردن مواد غذایی سخن گفت.
 

سازمان ملل با اشاره به اقدامات نیروهای دولتی برمه بر ضد اقلیت روهنیگا در ولایت راخین در غرب این کشور ،ان را پاکسازی نژادی مسلمانان روهنیگا دانست.
سازمان ملل پس از ارائه دلائل روشن برای کشتن صدها مسلمان روهنیگا به دست ارتش که عامل کشتار، تجاوز جمعی و آتش زدن روستاهاست، این جنایت ها را در قالب پاکسازی نژادی مسلمانان روهنیگا برشمرد.

"زید بن رعد الحسین " کمیسر عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل گفت اقدامات وحشیانه ای بر ضد  کودکان روهنیگا، قابل تحمل نیست .
این کمیساریا تاکید کرد: جنایت های گروهی و برنامه ریزی شده موجب شد تا  66 هزار نفر به کشورهای مجاور مانند بنگلادش مهاجرت کنند و 22 هزار نفر دیگر نیز به مناطق دیگری در داخل کشور نقل مکان کنند.
وی گفت دولت برمه باید به جای ادامه انکار، خیلی سریع از اینگونه اقدامات جلوگیری کند و مسئولیت  قربانیان را در صورت مراجعه به دادستانی قوبل کرده و خسارات آنان را جبران کرده و امنیت آنان را تامین کند.

وی افزود: خطرات و حجم این اقدامات ناقض حقوق بشر، مستلزم واکنش قطعی محافل بین المللی است .


دولت برمه به ریاست اونگ سان سو که جایزه نوبل صلح را دریافت کرده، این اتهامات را تکذیب کرد و گفت: بسیاری از گزارش ها درباره خشونت بر ضد روهینگا ساختگی است و اصرار دارد بگوید ولایت راخین محل زندگی بسیاری از روهینگا  صحنه درگیری است در حالی که این یک مساله ای داخلی است .

کشورهای  سازمان همکاری اسلامی ماه گذشت در نشست شورای وزرای خود در مالزی تصمیم گرفتند هیاتی بلند پایه را برای  دیدار با مقامات دولتی و مسلمانان اقلیت روهنیگا به ولایت راخین اعزام کنند اما بسیاری از ناظران معتقدند کشورهای عضو این سازمان به ویژه کشورهای ثروتمند ، کشورهای بزرگ را برای عادلانه رفتار کردن با روهنیگا و جلوگیری از ستم و خشونت بر ضد آنان تحت فشار قرار نمی دهند زیرا این مسلمانان در فهرست منافع اشان نیستند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها