لاوروف: نتیجه مذاکرات آستانه رضایت بخش است

لاوروف: نتیجه مذاکرات آستانه رضایت بخش است
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 15:14

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام خشنودی مسکو از نتایج کنفرانس آستانه که در روزهای 23 و 24 ژانویه برگزار شد آن را یک اقدام مؤثر جدید در جهد بسیج تمام توان موجود برای حل بحران سوریه دانست.

العالم - سوریه
خبرگزاری "تاس" به نقل از لاوروف نوشت: ویژگی اصلی مذاکرات آستانه این بود که نمایندگان دولت و مخالفان مسلح سوریه برای اولین از زمان شروع جنگ در سوریه دور یک میز نشستند. این در حالی است که پیش از این مخالفان از هر گونه با دولت سوریه و هر نوع مسأله ای مربوط به مذاکره درباره آینده سوریه اجتناب می کردند.
وی تصریح کرد دو طرف به رغم پایبندی به مواضع شناخته شده خود، برای گفتگو از طریق واسطه و در مراحل بعدی، مستقیم اعلام آمادگی کرده اند.
وزیر خارجه روسی یک بار دیگر به بیانیه پایانی این مذاکرات که از سوی روسیه، ترکیه و ایران صادر شد و در آن بر پایبندی به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک کشور دموکراتیک با اقوام و نژادهای مختلف اشاره کرد.
وی تصریح کرد که از جمله نکات مهم این بیانیه، تأکید بر ضرورت راه حل صرفا سیاسی برای بحران سوریه همراه با پایبندی کامل به قطعنامه 2254 شورای امنیت بین الملل است.
لاوروف همچنین بر موضوع تصمیم مشترک روسیه، ایران و ترکیه برای ادامه همکاری در زمینه مبارزه با گروه های "داعش" و "جبهه النصره" (احرار الشام فعلی) و جدا کردن حساب سایر گروه های مخالف سوری از این دو گروه تروریستی تأکید کرد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها