پیش‌روی آمریکا زیر پرچم کردها در حومه رقه

پیش‌روی آمریکا زیر پرچم کردها در حومه رقه
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 18:47

نیروهای آمریکایی تحت پوشش کردهای سوریه و به بهانه جنگ با داعش در شرق سوریه در حال پیشروی هستند.

العالم - سوریه

به گزارش المیادین، نیروهای ویژه آمریکایی و هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری واشنگتن علیه داعش از عملیات آزاد سازی حومه شرقی رقه از دست داعش به دست نیروهای دموکرات کُرد سوریه و زیر پرچم آنها پشتیبانی می کنند. پس از بازنگری واشنگتن در ترکیب نیروهای مهاجم و آموزش بیش از 1500 تن از نیروهای عشایر عربی و پیوستن آنها به نیروهای کردی، این عملیات در شرق رقه آغاز شد.

جیهان شیخ احمد سخنگوی نیروهای دموکرات کُرد سوریه گفت: ما آغاز مرحله سوم از عملیات آزادسازی حومه و شهر رقه را آغاز می کنیم. هدف از این عملیات آزاد سازی حومه شرقی رقه است.

به گفته خبرنگار المیادین، این عملیات محرمانه نبوده است. هواپیماهای آمریکایی از چند روز پیش بیش از شش پل را هدف قرار داده اند و مسیرهای پشتیانی این گروه از سمت حومه شرقی و غربی رقه را قطع کرده اند و میان پایگاههای داعش در حومه رقه با پایگاههای پشتیبانی و نیروهای مستقر در مرکز فاصله ایجاد کرده اند. براساس گزارش های رسیده به المیادین این عملیات از دو محور اجرا خواهد شد. محور نخست از حومه شمال شرقی رقه و محور دوم از مثلث رقه و حسکه و دیرالزور در جنوب خواهد بود و پنج هزار نیرو در آن مشارکت خواهند داشت.

نیروهای ویژه تحت فرماندهی احمد الجربا رییس سابق ائتلاف مخالفان سوریه طلایه دار این عملیات خواهند بود تا به این عملیات کردها رنگ و لعاب عربی دهند. هدف از عملیات در حومه شرقی رقه و نه مرکز رقه که محل استقرار داعش است تنگ کردن حلقه محاصره داعش در سوریه و قطع کردن ارتباط آن با حومه شرقی است. پیش از این ارتباط مرکز رقه با روستاهای واقع در حومه شمال و غرب رقه قطع شده است. کردها برای تحقق رویای ایجادی حکومت فدرالی خود، راهی جز برافراشتن پرچم آمریکا اگرچه نزدیک شدن ر

وسیه و آمریکا نگرانی هایی را درخصوص کاهش پشتیبانی آمریکا از کردها به وجود آورده است.

خبرنگار المیادین افزود: پس از آنکه ترکیه راه پیشروی کردها را میان عفرین و عین العرب مسدود کرد اکنون کردها با پیشروی به سمت رقه درحال جبران این ناکامی هستند تا بتوانند کانتون های خود را به یکدیگر متصل کنند تا به این شکل یک چهارم از خاک سوریه را تحت کنترل خود بگیرند و درصورتی که از شرکت در مذاکرات آتی محروم نشوند در آینده بتوانند پیشنهاد ایجاد حکومت فدرال را مطرح سازند.

آمریکایی ها به بهانه جنگ با داعش تحت پرچم کردها در حال پیشروی در شرق سوریه به سمت رقه و دیرالزور هستند تا به این شکل طرح کردها را از غرب فرات که ترکیه ای ها در حال پیشروی در آن بخش هستند به شرق این رودخانه انتقال دهند و منطقه ای را در شرق سوریه تحت نفوذ خود قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها