گزارش العالم از آخرین تحولات یمن

گزارش العالم از آخرین تحولات یمن
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 01:10

امارات متحده عربی به کشته شدن یکی از تفنگداران خود در جنگ ضد یمن اعتراف کرد

العالم - یمن

 نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مقرهای تجمع مزدوران یمنی وابسته به آل سعود را در استان مارب و صحرای میدی هدف قرار داده و شماری از آنان را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند. محل تجمع نظامیان سعودی و همچنین چند پایگاه نظامی ارتش عربستان در جیزان و نجران و عسیر در جنوب این کشور هدف حملات نیروهای یمنی قرار گرفت و در نتیجه آن شماری از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند.

نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات عربستان و هم پیمانان آن در یمن تجمعات مزدوران سعودی را در منطقه حریب نهم با موشک زلزال دو هدف قرار دادند. نیروهای یمنی همچنین مواضع استقرار دشمن را در منطقه جبل الصلب و برخی از ارتفاعات مشرف بر منطقه حریب القرامیش در استان مارب را هدف قرار دادند.

این در حالی بود که صحرای میدی نیز شاهد عملیات نیروهای یمنی و فرار مزدوران ریاض از پایگاه های خود در شمال این صحراء بود. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در این منطقه طی عملیاتی خودروهای نظامی دشمن را که برخی از آنان مجهز به گلوله توپ بود منهدم کردند.

نیروهای یمنی در خارج از مرزهای خود و در داخل خاک عربستان تلاش نظامیان سعودی برای پیشروی به سوی پایگاه الطلعه در نجران عربستان را ناکام گذاشته و شماری از نیروهای دشمن را به هلاکت رسانده و خسارت های زیادی به نیروها و تجهیزات دشمن وارد کردند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین پایگاه های نظامی العش و المخروق و مقر فرماندهی علیب و پایگاه الشرفه و همچنین توپخانه ارتش سعودی در نزدیکی پایگاه نظامی السُّدِیس را هدف قرار دادند.

در منطقه عسیر در جنوب عربستان نیز توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه های القشوه و الضبعه و تله العامر و غرب پایگاه نظامی الصحوه را هدف قرار دادند که شماری از نظامیان سعودی نیز در این عملیات به هلاکت رسیدند.

اوضاع میدانی در منطقه جیزان عربستان بهتر از مناطق جنگی دیگر نبود. یگان موشکی و توپخانه ای نیروهای یمنی در این منطقه، تجمعات نظامیان سعودی در پایگاه المصفق و دو پایگاه التله الحمراء و بیت الابیض را هدف قرار دادند. در این عملیات یک نظامی عربستان در پایگاه نظامی الکَرِس به وسیله تک تیر اندازهای یمنی به هلاکت رسید.

از سوی دیگر نظامیان سعودی هفت بار برای باز پسگیری پایگاه نظامی الفریضه که چندی پیش به دست نیروهای یمنی افتاده بود تلاش کردند اما هر بار با شکست مواجه شدند. نیروهای دشمن برای باز پس گیری این پایگاه یکصد و ده موشک به سوی آن شلیک کردند.

ارتش امارات متحده عربی هم از کشته شدن یک نظامی دیگر خود که در جنگ ضد یمن مشارکت کرده بود خبر داد، اما طبق معمول جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

پربیننده ترین خبرها