با وجود پیوستن به اتحادیه آفریقا؛

مغرب، جمهوری صحرا را به رسمیت نمی‌شناسد

مغرب، جمهوری صحرا را به رسمیت نمی‌شناسد
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 03:54

دولت مغرب اعلام کرد که با وجود بازگشت به اتحادیه آفریقا، رباط هرگز دولت خودخوانده جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را به رسمیت نمی شناسد.

العالم - مغرب

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط، ناصر بوریطه، وزیر مشاور در امور خارجه مغرب روز یکشنبه در گفت و گو با رسانه های این کشور اظهار داشت: مغرب نه تنها این رژیم مجعول (جمهوری دموکراتیک عربی صحرا) را به رسمیت نمی شناسد، بلکه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اندک کشورهایی که آن را به رسمیت شناخته اند، موضع خود را بر اساس مشروعیت بین المللی و واقعیات ژئوپلیتیک تغییر دهند.

بر اساس این گزارش، بوریطه تاکید کرد بازگشت مغرب به اتحادیه افریقا تغییری در مواضع خلل ناپذیر رباط در مورد تعلق صحرای باختری به مغرب ایجاد نخواهد کرد.

صحرای باختری یکی از موضوعات داغ نشست اخیر سران افریقا را تشکیل می داد. در این نشست، آن دسته از کشورهای افریقایی که از موجودیت صحرای باختری به عنوان کشوری مستقل حمایت کرده اند، به ویژه الجزایر و افریقای جنوبی، تلاش کردند با پیوستن این منطقه به کشور مغرب مخالفت کنند.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک خاطر نشان کرد کشورهای مدافع صحرای باختری تا آخرین دقایق نشست سران افریقا، تمام تلاش خود را به کار بستند تا مانع از بازگشت مغرب به اتحادیه افریقا شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها