سد استقلال در برابر السد ژاوی

سد استقلال در برابر السد ژاوی
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 09:28

تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه میزبان تیم السد قطری است که ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا را به خدمت گرفته است.

العالم ـ ایران

استقلال بعد از سه برد 3 گله در لیگ برتر ایران خودش را به جمع سه تیم برتر ایران رسانده و از نظر روحی و روانی شاگردان منصوریان در وضعیت مناسبی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل پسران آبی‌پوش ایران با اعتماد به نفس کامل ساعت 19 روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم السد قطر خواهند رفت.

السد یکی از پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی قطر است که دو مرتبه هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا (1988 و 2011) شده بنابراین حریف بسیار سرسختی برای استقلال محسوب می‌شود. تیمی که کاپیتان سابق بارسلونا ژاوی هرناندز را به خدمت گرفته از نظر مالی نیز یکی از متمول‌ترین تیم‌های آسیاست. ژاوی تنها ستاره این تیم قطری نیست. مرتضی پورعلی‌گنجی ملی‌پوش ایرانی هم در ترکیب اصلی السد قرار دارد. خلفان ابراهیم یکی از ملی‌پوشان قطری هم در این تیم حضور دارد و شاید بتوان گفت این سه بازیکن سرشناس‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکنان السد محسوب می‌شوند.

با این حال جوانان ایرانی سرشار از استعداد ناب هستند و قطعا بازیکنان باتجربه و جوان استقلال در دیدار با السد قطر با انگیزه‌ای مضاعف به میدان خواهند رفت تا بتوانند با درخشش در اولین بازی آسیایی‌شان خود را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برسانند.

منصوریان در جلسه‌ فنی استقلال حدود یکساعت نحوه مهار ژاوی را به شاگردانش گوشزد کرد و از آنها خواست که مانع ارسال پاس‌های قُطری و تودر این هافبک اسپانیایی شوند. در واقع سرمربی استقلال معتقد است با از کار انداختن ژاوی تیم السد از کار می‌افتد اما مهار ژاوی کار راحتی نیست. 

ژاوی در فرودگاه امام خمینی (ره)

 استقلال روز سه‌شنبه چشم به راه هوادارانش است تا با حمایت سکوها بتواند السد قطر را شکست بدهد. قطعا منصوریان و بازیکنان استقلال در این مسابقه به هیچ عنوان به دربی روز یکشنبه آینده با استقلال فکر نمی‌کنند. استقلال می‌خواهد با شکست دادن یکی از تیم‌های پولدار و قدرتمند قطر به دربی پایتخت برسد و بنابراین هدف اولش شکست دادن السد خواهد بود. همه ایران حتی برانکو سرمربی پرسپولیس هم در آستانه بازی با السد برای استقلال آرزوی موفقیت کرده است. منصوریان هم با تیم نفت تهران تجربه سرمربیگری در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و شناخت کافی از جو این رقابت‌ها دارد. این مسابقه ممکن است 120 دقیقه طول بکشد و یا برنده با ضربات پنالتی تعیین شود اما امیدواریم شاهد هنرنمایی بازیکنان استقلال و نمایش فوتبال ناب ایرانی در این بازی باشیم و در نهایت استقلال با شکست السد چهارمین سهمیه ایران در آسیا شود.

داوران عمانی این بازی را قضاوت می‌کنند.

به گزارش فارس، استقلال در صورت پیروزی در این بازی در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه A  قرار می‌گیرد و برنامه مسابقاتش به شرح زیر خواهد بود:

الاهلی امارات – استقلال ایران، 2 اسفند

استقلال ایران  - التعاون عربستان، 9 اسفند

استقلال ایران – لوکوموتیو ازبکستان، 23 اسفند

لوکوموتیو ازبکستان – استقلال ایران، 22 فروردین

استقلال ایران – الاهلی امارات، 5 اردیبهشت

التعاون عربستان – استقلال ایران، 19 اردیبهشت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها