وضعیت زندان جو بحرین همچنان وخیم است

وضعیت زندان جو بحرین همچنان وخیم است
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 10:00

فعال حقوقی بحرینی گفت: وضعیت کنونی زندان جو درست مانند 10 مارس 2015 است.

العالم بحرین
به گزارش پایگاه خبری مرآة البحرین، "عبدالهادی الخواجه " گفت : افسران مسئول زندان همان اقدامات پیشین را انجام می دهند.

وی در نامه ای از داخل زندان به عدم نظارت بر زندان از سوی نهادهای حقوقی یا نظارتی اشاره وتاکید کرد:این نهادها؛ فقط  روابط عمومی و تبلیغاتی رژیم هستند.

متن نامه وی به قرار زیر است: به دنبال فرار 10 زندانی در بامداد اول ژانویه 2017 ، مقامات زندان، 3 زندانی را روز 15 ژانویه 2017 اعدام کردند این درحالی است که هیچگونه ارتباطی  میان زندانیان فراری واعدامی  با سایر زندانیان، وجود نداشت و ساختمان های زندان کاملا با دیوار از یکدیگرجدا بوده واز نظر اداری نیز هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

اما رئیس زندان از آن زمان با انجام اقدامات انتقام جویانه و مجازات های گروهی؛ قوانین زندان و حقوق همه زندانیان را زیر پا می گذارد.
از آن جائی که افسران مسئول زندان خود در سوء مدیریت و نقض حقوق زندانیان و شکنجه دادن آنان در طول سالیان پیش به ویژه حوادث سال 2015 زندان دست داشتند،پس از فرار زندانیان، رئیس زندان عوض شد اما این افسران تغییر نیافتند که خود  نمونه آشکاری برای فرار از مجازات و دلیل اصلی بحرانی بودن وضعیت زندان است.

 
این افسران با سوء استفاده از فرار زندانیان ، اقدامات جدیدی را برای زیرپا گذاشتن قوانین آغاز کرده و با جای دادن بیش از 2500 زندانی در زندان که بیشترشان فعالان، مخالفان و سیاستمداران بودند وضعیت خفقان آوری مانند مارس 2015 که با اقدامات شدیدی همراه بود و به مدت 6 ماه نیز ادامه داشت،ایجاد کردند.
217
 

پربیننده ترین خبرها