عضو کنگره:

گسترش زیرساختهای‌موشکی آمریکا برای تقابل با ایران

گسترش زیرساختهای‌موشکی آمریکا برای تقابل با ایران
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 08:02

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان مدعی شد آمریکا باید برای مقابله با آزمایش‌های موشکی ایران و کره‌شمالی، بودجه بیشتری به این حوزه اختصاص دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ «مک تورنبری»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد آمریکا باید برای مقابله با آزمایش‌های موشکی ایران و کره‌شمالی، بودجه بیشتری به دفاع موشکی اختصاص دهد.
اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در روزهای گذشته و پس از آزمایش موشک بالستیک ایران، تحریم‌های بیشتری را بر ضد این کشور وضع کرد. واشینگتن همچنین نگران است کره‌شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک موشک بالستیک باشد.
در اظهارات تورنبری که در میزگردی با خبرنگاران مطرح شد آمده است: «اگر به آنچه در سراسر جهان رخ می‌دهد نگاهی بیندازید، من به ایران و کره‌شمالی اشاره می‌کنم، اهمیت دفاع موشکی رو به افزایش است. ... بازیگران در سراسر جهان در حال ساخت موشک‌هایی هستند که متوقف کردن آن‌ها دشوارتر است.»
«جیمز متیس، وزیر دفاع ترامپ نیز هفته گذشته به مقامات کره‌جنوبی گفته بود واشینگتن و سئول برای مقابله با تهدید کره‌شمالی دوشادوش یکدیگر خواهند ایستاد.
تورنبری همچنین به این نکته اشاره کرد که با توجه به کنترل کنگره به وسیله جمهوری‌خواهان انتظار دارد محدودیت‌های وضع‌شده در خصوص بودجه دفاعی آمریکا لغو شود.

پربیننده ترین خبرها