حمایت آلمان از انتقال فناوری های نوین به ایران

حمایت آلمان از انتقال فناوری های نوین به ایران
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 18:00

در دیدار معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران از آلمان، معاون وزیر خارجه این کشور بر آمادگی برلین بر توسعه بیشتر روابط در کلیه زمینه ها به ویژه همکاری های اقتصادی و حمایت از انتقال فناوری های نوین به ایران تاکید کرد.

العالم - ایران

مجید تخت روانچي معاون اروپا و آمريكا وزارت امور  خارجه که در آلمان به سر می برد، با ادرر معاون وزير خارجه آلمان در برلين ديدار و گفتگو کرد.

در اين ملاقات آخرين وضعيت روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

"ادرر" با تاكيد بر پيشرفت چشمگير در روابط دو كشور بويژه پس از برجام ضمن تشريح زمينه ها و ظرفيت هاي مختلف بر آمادگي كشورش در توسعه بيشتر روابط در كليه زمينه ها به ويژه همكاريهای اقتصادی تاكيد کرد. وی به تمايل گسترده شركت هاي مختلف صنعتي آلمان براي سرمايه گذاري با محوريت انتقال فناوريهاي نوين به ايران اشاره و حمايت دولت آلمان از أين روند را مورد تاكيد قرار داد.

تخت روانچي نیز حمايت كشورمان از توسعه همه جانبه روابط با آلمان را مورد تاكيد قرار داد و  رفع موانع و مشكلات در تعاملات بانكي را در اين راستا ضروري خواند.

دو طرف در گفتگوهای خود در رابطه با تحولات منطقه بر ضرورت توجه به راه حل هاي سياسي جهت برقراري صلح و ثبات در منطقه و بر استمرار رايزني به منظور كمك در  تحقق اين هدف و همكاري در زمينه كمكهاي انساندوستانه تاكيد کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها