بیانیۀ حزب الله دربارۀ قانون «سرقت» اراضی فلسطین

بیانیۀ حزب الله دربارۀ قانون «سرقت» اراضی فلسطین
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 20:14

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای دربارۀ تصویب قانونی برای تصاحب اراضی فلسطینیان در پارلمان رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن این اقدام، تنها راه پایان دادن به توسعه طلبی های این رژیم را مقاومت دانست.

العالم لبنان

حزب الله لبنان در بیانیه خود، تصویب قانون جدید پارلمان رژیم صهیونستی را گامی دیگر در راه سیطره کامل بر سرزمین فلسطین دانست و آن را ادامۀ پروژۀ تغییر هویت این سرزمین و مردم آن معرفی کرد.

این بیانیه، همچنین، ادامۀ تصاحب اراضی فلسطینیان را لکۀ ننگی برای همۀ مدعیان سازش با اسرائیل نامید و از ناتوانی جامعۀ جهانی در برابر نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر از سوی اسرائیل انتقاد کرد.

حزب الله، در پایان این بیانیه، با تأکید بر اینکه شهرک سازی و اشغال گری ارادۀ ملت فلسطین را برای بازستاندن سرزمینش سست نخواهد کرد، تنها راه پایان دادن به توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی را مقاومت دانست.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) دیشب لایحه جنجالی را که ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری را مجاز اعلام می‌کند، به تصویب رساند. این لایحه جنجالی نه تنها شهرکسازی‌های این رژیم در آینده، بلکه شهرکسازی‌های پیش از این تاریخ را نیز مجاز می‌داند.

رویترز در این رابطه اعلام کرد، بر اساس این لایحه، کنست مدعی شده که ساخت 4 هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی متعلق به فلسطینی‌ها کاملا قانونی و مجاز است.
این لایحه با آراء 60 نماینده موافق در مقابل 52 مخالف به تصویب رسیده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این لایحه جنجالی تا کنون اعتراضات گسترده بین‌المللی و مقامات فلسطینی را به دنبال داشته است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در این رابطه نوشت: «رأی‌گیری درباره این لایحه که مسیر را برای قانونی شمردن ساخت‌و سازهای غیرقانونی در اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری هموار می‌کند، حدود یک ماه و نیم پیش به تعویق افتاده بود.».

پربیننده ترین خبرها