ادعای کامپیوتر ورلد:

"دردسر ویروس ایرانی برای شرکتهای امنیتی آمریکا"!

چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 09:17

به ادعای کارشناسان سایبری آمریکا، ایران ویروسی طراحی کرده است که بخش دفاعی این کشور را هدف گرفته است.

العالم - ایران

 به نقل از وبسایت «کامپیوتر ورلد»؛ صرفِ استفاده از رایانه‌های مکینتاش شرکت اپل به این معنا نیست که شما از هکرها در امان هستید. به ادعای دو پژوهشگر امنیتی، بدافزاری که برای مکینتاش ساخته شده ممکن است تلاشی از سوی ایرانیها برای حمله به صنعت دفاعی آمریکا باشد.
بنابر گزارش شرکتهای «کلاودیو گوارنیری» و «کولین اندرسون» که در زمینه تهدیدهای سایبری ایران پژوهش می کنند؛ این بدافزار که «مک دانلودر» نام دارد، در یک وبسایت کشف شد که خود را بجای یک شرکت هوا‌فضای آمریکا بنام «یونایتد تکنولوژیز» جا زده بود.
این وبسایت جعلی در گذشته برای هک اطلاعات ورود به ایمیلها به منظور گسترش بدافزارهای ویندوز به کار می رفت و بنابر ادعای پژوهشگران، به وسیله هکرهای ایرانی اداره می شود.
بازدیدکنندگان سایت با صفحه ای مواجه می شوند که در آن نرم افزارها و دوره های آموزشی رایگان برای کارمندان شرکتهای دفاعی آمریکا یعنی «لاکهید مارتین»، «ریثیون» و «بوئینگ» پیشنهاد می شود.
این بدافزار همچنین ممکن است از طریق یک نرم افزار نصب کننده «ادوبی فلش» که همراه یک فایل ویدئوی موجود در همان سایت است دانلود شود. این وبسایت متناسب با نوع سیستم عامل رایانه ، دو نوع بد افزار، متناسب با ویندوز یا بدافزار مکینتاش فراهم کرده است.
بدافزار«مک دانلودر» بدین شکل طراحی شده است که مشخصات کاربران را هک کرده و سپس اطلاعات محرمانه آنها را از طریق ایجاد اطلاعات ورود تقلبی و رمز ورود به بخش مدیریت اپل بنام « کی چین» به سرقت می برد.
 

پربیننده ترین خبرها