کمیته مشترک، شلیک توچکا به ادلب را ثبت نکرده است

کمیته مشترک، شلیک توچکا به ادلب را ثبت نکرده است
پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 19:37

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کمیته مشترک ترکیه ـ روسیه برای نظارت بر آتش بس در سوریه، حملاتی موشکی با استفاده از موشک‌های تاکتیکی "توچکا او" به حومه ادلب را ثبت نکرده است.

العالم ـ اروپا

سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه پنجشنه گفت: دوطرف روسی و ترکی در کمیته مشترک هیچ اطلاعاتی درباره حملات موشکی با استفاده ازموشکهای "توچکا او" به مخالفان سوریه در ادلب دریافت نکردند.

به نوشته روسیا الیوم، وی افزود: کمیته مشترک روسیه ـ ترکیه اوضاع میدانی در سوریه را با دقت دنبال می کند و هرگونه نقض آتش بس را رصد می کند.

کوناشنکوف خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات و گزارشها درباره اینگونه نقض ها وتجاوزات خواه توسط نیروهای دولتی سوریه و یا مخالفان مسلح به طور یکسان ثبت می شود و مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد و سپس در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه منتشر می شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: روسیه به تمام تعهدات خود درباره تضمین توقف اقدامات خصمانه در سوریه، که داعش و جبهه فتح الشام (النصره سابق) را شامل نمی شود، پایبند است.

رسانه های آمریکا پیش از این از ارسال سامانه های موشکی تاکتیکی روسیه از نوع توچکا به سوریه سخن گفته اند. شبکه آمریکایی فاکس نیوز به نقل از مسئولان سابق آمریکایی آورده است که در دو روز اخیر حدود 50 موشک از نوع توچکا وارد بندر طرطوس در سوریه شده است.

این شبکه همچنین مدعی شد که روسیه دو موشک از نوع توچکا و نیز 4 موشک "اسکندر" به حومه ادلب شلیک کرده است.

210

پربیننده ترین خبرها