امامی‌کاشانی:

ممنوعیت اخیر آمریکا نشان‌دهنده رویکرد اسلام‌ستیزی آنهاست

ممنوعیت اخیر آمریکا نشان‌دهنده رویکرد اسلام‌ستیزی آنهاست
جمعه 22 بهمن 1395 - 15:09

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه تبعیت از رهبر معظم انقلاب وظیفه است، گفت: دستور رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به آمریکا نشان‌دهنده رویکرد اسلام‌ستیزی آنان است.

العالم- ایران

آیت‌الله امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گسترده ملت در راهپیمایی امروز در سراسر کشور، اظهار داشت: ملت ایران امروز حضور وسیع و گسترده‌ای در راهپیمایی 22 بهمن داشتند، از ملت ایران و همچنین از نیروهای انتظامی، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با سلام و درود به روح پاک شهدای آتش‌نشان که در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل شدند، افزود: ایام فاطمیه (س) و شهادت بی بی دو عالم را به تمام انسان‌های حق‌دوست و رهبر عزیز انقلاب و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: 22 بهمن ماه یعنی انقلاب اسلامی ایران اساس داشت و یک اساس آن امام خمینی (ره) بود و پایه دوم این انقلاب مردم بودند و مردم آنگونه برای این انقلاب فداکاری کردند، وقتی فرودگاه مهرآباد را بستند، مردم و جوانان می‌گفتند ما با سینه‌هایمان فرودگاه را باز می‌کنیم، نوعی فداکاری خاصی در آن زمان وجود داشت، این فداکاری و این وحدت کلمه مردم در آن زمان در شرایط امروز  جهان و منطقه اهمیت بیشتری دارد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که بر اطاعت از خداوند و دوری از تنازع و حفظ وحدت کلمه تأکید دارد،‌ تصریح کرد:‌ آفت اول برای وحدت ملی اختلاف در رهبری است، اختلاف رهبری به دلیل سلایق مختلف است. قرآن کریم این موضوع را اینگونه حل کرده که مردم باید از خدا و پیامبرش اطاعت کنند، در عصر غیبت از ولی‌فقیه باید اطاعت شود، پس این اصل در جای خودش ثابت است و راه آن هم بیان شده و از اختلاف در این موضوع با این آیه جلوگیری شده است.

وی تأکید کرد: مطلب دوم اختلاف سلیقه‌هاست، اختلاف هوا و هوس‌هاست، گاهی هم سلیقه هوا و هوس نیست؛ قرآن کریم در این شرایط می‌فرماید صبر پیشه کنید که خداوند با صابران است. در هوا و هوس، آن را از خود دور کنید و در اختلاف سلیقه تلاش کنید به یکدیگر نزدیک شوید و یکدیگر را تحمل کنید برای امری بزرگ‌تر و مهم‌تر و آن امر حفظ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مسئله وحدت کلمه امروز نقش بسیار مهمی دارد، اگر به شرایط امروز دنیا و منطقه توجه کنید متوجه می‌شوید که امروز دنیا چه دیدی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد، به قول عوام باید ببینیم دنیا امروز چه آشی برای ایران پخته است، درباره ما چه می‌گویند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور جدید آمریکا پس از حضورش در کاخ سفید دستور ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا را صادر کرد، ولو اینکه دادگاهی در آمریکا این دستور رئیس‌جمهور آمریکا را لغو کرد و آنان عقب‌نشینی کردند اما در عین حال این موضوع نشان می‌دهد که کلاً رویکرد آمریکا و اسرائیل ستیز با اسلام است، منع ورود تبعه مردم عراق به آ‌مریکا چرا صادر شد؟ خب ما با آمریکا نمی‌سازیم، عراق که با آمریکا می‌ساخت، تبعه کشور سوریه چرا از ورود به آمریکا منع شدند؟ تبعه کشور سومالی چرا از ورود به آمریکا منع شدند؟ پیداست هر جا نامی از اسلام وجود داشته باشد، آنان با همان اسلام مشکل دارند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تأکید کرد: دشمنان نه با مفهوم اسلام بلکه با حقیقت اسلام مشکل دارند، اسلام به مسلمانان اقتدار می‌دهد، مسلمانان در اسلام انسان‌هایی مقتدر و عزیز هستند که خودشان سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند، در اسلام اقتصاد دست خود مسلمانان است، ثروت کشور دست خودشان است، اما آنان اینگونه نمی‌خواهند، آنان می‌خواهند ثروت و اقتصاد کشورها دست آنان باشد و مردم را خودشان تربیت کنند، هم از نظر اخلاق، هم از نظر فرهنگ و از تمام جهات هرگونه که خودشان مایل هستند،‌ مردم دنیا را تعلیم دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل آنان همواره علیه ما اقدام می‌کنند و بر این رویکرد و مواضع‌شان اصرار دارند، آنان همواره دروغ می‌گویند و داعش و امثال آنان را تربیت می‌کنند اما از سوی دیگر می‌گویند دشمن تروریست هستند، دروغ می‌گویند؛ آنان مردم عراق و سوریه را بمباران می‌کنند اما می‌گویند ما می‌خواستیم داعشی‌ها را بمباران کنیم و اشتباه شده است، این همه جنایت پشت سر جنایت با تمام پررویی انجام می‌دهند، باید دشمن را بشناسیم، ببینیم امام و ملت چه کردند، امروز هم رهبری گرانقدر انقلاب راه امام را ادامه می‌دهند، باید توجه کنیم ببینیم فرمایش‌شان چیست، همان راه را با حفظ وحدت کلمه پیش رویم، این یک وظیفه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها