درخواست حوثی ها درباره ولد الشیخ

درخواست حوثی ها درباره ولد الشیخ
شنبه 23 بهمن 1395 - 09:00

حوثی ها تحقیق درباره بمباران مراسم عزا در صنعا پایتخت یمن و عدم تمدید ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن را خواستارشدند.

العالم - یمن
به گزارش شبکه روسیاالیوم، "صالح الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال نامه ای به "آنتونیو گوترس" دبیرکل سازمان ملل عدم تمدید ماموریت "اسماعیل ولد شیخ" فرستاده ویژه خود در امور یمن را خواستارشد.
الصماد در این نامه خطاب به گوترش تصریح کرده است: از سازمان ملل درخواست می کنیم که برای توقف تجاوز به یمن و پایبندی ائتلاف سعودی به بازسازی یمن تلاش کند و علاوه بر رفع محاصره و بازگشایی بندرها و فرودگاه ها برای تحرکات اقتصادی، آزادی شهروندان برای رفت و آمد را هم تضمین کند. همچنین سازمان ملل باید با جدیت در برابر وضعیت مصیبت بار بشردوستانه که به دلیل تجاوزات و محاصره در معرض آسیب است، اقدامی صورت دهد و در برابر این کارها بایستد.
وی عنوان کرد: از سازمان ملل درخواست می کنیم که کمیته ای بی طرف برای تحقیق درباره جنایت سعودی ها در حمله به سالن بزرگ عزاداری در صنعا تشکیل دهد و دبیرکل سازمان ملل نیز، نظارت بر قدرت های سیاسی یمن را ادامه دهد و امیدواریم که نقشی مثبت و فعال داشته باشد.
صمصاد تصریح کرد: درخواست می کنم که ماموریت "اسماعیل ولدالشیخ" نماینده ویژه سازمان ملل در یمن به دلیل عدم موفقیت در انجام ماموریتش و همچنین عدم بی طرفی وی تمدید نشود. ولد الشیخ در مذاکرات صلح یمن با متجاوزان سعودی همراهی می کرد و کفایت و توان لازم را بر ای مدیریت مذاکرات ندارد و دائما در برابر فشارهای سعودی ها تسلیم می شود.
وی تاکید کرده است: ولدالشیخ علاوه بر تغییر معادلات در مذاکرات، با تایید کردن قطعنامه های بین المللی، طرف های حاضر در مذاکرات را از گروه های سیاسی به دو طرف تبدیل کرد. ولد الشیخ در مذاکرات کویت در برابر راهکار حل بحران یمن، کاملا تغییر کرد و طرحی جزئی را در اجابت به خواسته های متجاوزان ارائه داد. وی در برابر نقشه راه ارائه شده از سوی سازمان ملل برای حل بحران یمن نیز حرفه ای عمل نکرد.

221-9

پربیننده ترین خبرها