هشدار سازمان ملل درمورد اوضاع جنگ زدگان یمن

هشدار سازمان ملل درمورد اوضاع جنگ زدگان یمن
شنبه 23 بهمن 1395 - 14:51

کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به تشدید وخامت اوضاع هزاران شهروند یمنی در این کشور به دنبال شدت یافتن جنگ ومحاصره بسیاری از شهروندان درمناطق درگیری هشدار داد.

العالم-یمن
به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، کمیته بین المللی صلیب سرخ با صدور بیانیه ای اعلام کرد اوضاع تا حد زیادی درمناطق المخا، تعز، ذباب و الحدیده بحرانی است و خانواده ها به دلیل درگیری و جنگ امکان نجات جان خود را ندارند.
این بیانیه با تاکید برضرورت دادن اجازه خروج به هرکس درهروقت که می خواهد به مناطق امن تر برود، افزود: افرادی که قادربه خروج از شهر نیستند باید مورد حمایت قوانین بشر دوستانه بین المللی قرار بگیرند.
رابیر ماردینی مدیرمنطقه ای شرق نزدیک و خاورمیانه ای کمیته بین المللی گفت : هرچه درگیری وجنگ بیشتر شود شهروندان باید بهای بیشتری بپردازند .
وی از طرف های درگیر خواست به تعهدات خود براساس قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کرده و از هر اقدامی که به شهروندان آسیب می رساند خودداری کنند.
ماردینی خواستار توقف فوری جنگ و درگیری میان طرف ها شد.
وی تاکید کرد ما درخواست ورود به المخا و دیگر مناطق آسیب دیده را مطرح کردیم وآمادگی کامل برای امداد رسانی به اهالی شهرها داریم. ‏
دفتر حقوق بشر سازمان ملل روزگذشته جمعه اعلام کرد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با تشدید حمله های هوایی خود به بندر الحدیده و محاصره غیرنظامیان یمنی، عملیات امداد رسانی حیاتی را به خطر انداخته است.
رابرت کولفیل سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در نشست مطبوعاتی در ژنو گفت: در جنگ المخا غیر نظامیان محاصره شدند وبیم آن می رود که چنین اوضاعی در بندر الحدیده تکرار و حمله های هوایی به آن شدت یابد.
خبرگزاری امارات (وام) پیش از این ادعا کرد نیروهای هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری تحت حمایت ائتلاف عربستان کنترل شهر المخا در ساحل دریای سرخ را به دست گرفتند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها