نتانیاهو دربارۀ تشکیل کشور فلسطین به ترامپ چه خواهد گفت؟

نتانیاهو دربارۀ تشکیل کشور فلسطین به ترامپ چه خواهد گفت؟
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 06:32

روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کابینه امنیتی خود گفته است که در دیدار با ترامپ از تشکیل یک دولت فلسطینی حمایت خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست امنیتی کابینه مشخص کرده است که در ملاقاتش با دونالد ترامپ در کاخ سفید پیشنهاد تشکیل یک دولت فلسطینی را رد نمی کند. نتانیاهو قرار است روز دوشنبه به آمریکا سفر کند و روز چهارشنبه با ترامپ دیدار و گفتگو خواهد کرد.
وی در واکنش به درخواست بعضی از وزرای کابینه که گفته‌اند علیه تشکیل دولت فلسطین موضعگیری کند گفته است که ترامپ در گفتگوی تلفنی به وی گفته است او می تواند به صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها کمک کند.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، پیش از این نتانیاهو با افشای بخشی از گفتگوی تلفنی خود با ترامپ گفته بود که ترامپ اسرائیل را آزاد نخواهد گذاشت تا هرکاری دلش می خواهد انجام دهد.

نتانیاهو به وزرایش گفته است که حتی بعد از 8 سال ریاست جمهوری باراک اوباما ما باید به رفتار منطقی خود با دولت ترامپ نیز ادامه دهیم. اگرچه دولت ترامپ دولتی است که راحت تر می شود با آن کار کرد اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد.

جروزالم پست نوشت که نتانیاهو در سخنرانی خود در سال 2009 در دانشگاه «بار ایلان» از مبانی راه حل دو دولتی در بحران میان اسرائیل و فلسطین حمایت کرده بود. با این وجود وی از سوی حزب لیکود و اعضای کابینه خود تحت فشار بوده است تا از موضع خود عقب نشینی کند. 

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها