تحقیق میانمار در خصوص جنایت‌ها علیه مسلمانان

تحقیق میانمار در خصوص جنایت‌ها علیه مسلمانان
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 10:37

دولت میانمار در خصوص اتهامات جنایت پلیس این کشور علیه مسلمانان روهینگیا، تحقیق می‌کند.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز؛ دولت میانمار قصد دارد در خصوص اتهامات مطرح‌شده درباره سوء استفاده پلیس این کشور از مسلمانان روهینگیا تحقیق کند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی میانمار از ماه اکتبر سال گذشته در قالب کمپینی که به احتمال فراوان با جنایت علیه بشریت و پاکسازی نژادی برابری می‌کند، به قتل‌عام و تجاوز به مسلمانان روهینگیا و آتش زدن روستا‌های آن‌ها پرداخته اند.
میانمار تقریباً تمامی اتهامات سوء استفاده حقوق بشری را در ایالت شمالی راخین – محل زندگی بسیاری از مسلمانان روهینگیا -- رد کرده است. میانمار همچنین مدعی است در حال انجام عملیاتی بر ضد پیکارجویانی است که 9 اکتبر سال گذشته با حمله به پست‌های مرزی، 9 پلیس را از پای درآوردند.
وزارت کشور میانمار در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد یک «تحقیق و تفحص سازمانی» در دستور کار قرار خواهد گرفت تا «دریابد آیا نیروهای پلیس مرتکب اعمال غیرقانونی – از جمله نقض حقوق بشر در عملیات پاکسازی‌شان – شده اند یا خیر.»
این وزارتخانه که به وسیله ارتش کنترل می‌شود همچنین اعلام کرد در خصوص پرسنلی «که نتوانستند از دستورات تبعیت کنند» اقداماتی انجام خواهد شد.
یک مقام بلندپایه پلیس میانمار روز دوشنبه در این خصوص به رویترز گفت: «گزارش سازمان ملل موارد مفصل و فراوانی را در خصوص آنچه ظاهراً رخ داده است عرضه می‌کند، و به همین دلیل است که یک تیم تحقیق برای پاسخ مستدل به این گزارش ایجاد شد.»
وی در ادامه مدعی شد: «گزارش سازمان ملل مواردی بسیار جدی از نقض حقوق بشر را شامل می‌شود – اتهاماتی از جمله تجاوز که علیه پلیس مطرح شده است. اما تا آنجا که من می‌دانم، چنین اتفاقی رخ نداده است.»
وی همچنین اعلام کرد 5 نیروی پلیس به دلیل سوء استفاده از مسلمانان در ایالت راخین، به 2 ماه زندان محکوم شده اند. یک ویدئو که در فضای مجازی منتشر شده است، از اقدامات غیر انسانی این افراد پرده برمی‌دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها