زنگنه: ایران به زودی در زمینه بنزین خودکفا می شود

زنگنه: ایران به زودی در زمینه بنزین خودکفا می شود
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 10:09

وزیر نفت گفت: به زودی با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور در زمینه بنزین خودکفا می‌شود.

العالم- ایران

بیژن زنگنه وزیرنفت در خصوص نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت نفت گفت:اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس،اشراف کامل به نقاط قوت و ضعف در صنعت نفت و گاز داشتند و تذکراتی در این جلسه مطرح کردند که به آن رسیدگی می‌شود.

وزیرنفت ادامه داد:بحث های مختلفی در این جلسه در حوزه‌های اقتصاد کلان مرتبط با وزارت نفت،درآمد هدفمندی یارانه‌ها،درآمدهای نفتی،تأمین مالی اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز،مسائل مربوط به بورس انرژی، اقتصاد بخش نفت و ساماندهی پتروشیمی‌ها در این نشست مطرح شد.

زنگنه ادامه داد:مقرر شد نشست‌های تخصصی درحوزه اقتصاد کلان مرتبط با صنعت نفت و گاز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد.

وی با اشاره به پیگیری گازرسانی به مناطق دیگری ازکشور افزود:ان‌شاء الله به زودی پالایشگاه ستاره خلیج فارس مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و با انجام این مهم کشور را در زمینه بنزین خودکفا خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد:پالایشگاه "ستاره خلیج فارس" درحال راه‌اندازی است و تلاش می شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد؛البته ممکن است نهایتا چند روزی تأخیر وجود داشته باشد،اما درحال حاضر به صورت 3 شیفت فعالیت‌ها برای اتمام پروژه درحال انجام است.

منبع: خانه ملت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها