آمریکا خواستار آزادی سران فتنه شد

آمریکا خواستار آزادی سران فتنه شد
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 00:01

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای خواستار آزادی سران فتنه شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا ،مارک تونر در بیانیه ای نوشت: این هفته ششمین سالگرد بازداشت بدون اتهام رسمی مهدی کروبی و میر حسین موسوی مقامات سابق ارشد ایران و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2009  و زهرا رهنورد همسر موسوی و فعال حقوق زنان است. همه آنها در جمهوری اسلامی ایران در حصر خانگی هستند. ما خواهان آزادی فوری این افراد و همه زندانیان عقیدتی هستیم که به صورت غیرمنصفانه در ایران بازداشت شدند.

این بیانیه افزود: ادامه حصر خانگی آنها مغایر الزامات بین المللی ایران از جمله الزامات میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است که ایران کشور عضو آن است و باید براساس آن تضمین های محاکمه حداقل عادلانه را فراهم و نباید شهروندان را حبس و بازداشت خودسرانه کند. ما در محکوم کردن ادامه بازداشت خودسرانه این سه نفر بدون اتهامات یا محاکمه عادلانه به جامعه بین المللی ملحق می شویم و خواهان آزادی فوری آنها هستیم.

این بیانیه می افزاید: ایران باید به حقوق بشر و آزادی های اساسی تمام افراد در ایران مطابق با الزامات بین المللی خود از جمله تضمین به حق اساسی آزادی بیان مسالمت آمیز و حق مشارکت در جامعه مدنی و روند سیاسی بدون ترس از بازداشت و حبس خودسرانه یا انکار محاکمه عادلانه احترام گذارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها