نویسندۀ اماراتی: اعراب 2 بار از نیش اردوغان گزیده نمی شوند

نویسندۀ اماراتی: اعراب 2 بار از نیش اردوغان گزیده نمی شوند
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 02:12

حمد المزروعی نویسندۀ اماراتی و یکی از نزدیکان ولیعهد ابوظبی با انتقاد شدید از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس گفت : اعراب 2 بار از نیش تو گزیده نخواهند شد.

العالم جهان اسلام

حمد المزروعی ، در مطلبی در صفحه توییتر خود، اردوغان را بد ذات و نادان توصیف کرد و گفت : سفر اردوغان به کشورهای عربی هیچ نتیجه ای برای این کشورها نخواهد داشت، زیرا اردوغان ثبات شخصیتی ندارد و سیاست هایش بی حساب و کتاب است.

المزروعی افزود : واقعیت اینست که هدف اصلی اردوغان از این سفر افزایش همکاری های اقتصادی برای رونق بخشیدن به وضعیت اقتصادی نابسامان، بالا بردن ارزش پول و حل معضل تورم کشورش ترکیه است. 

این نویسندۀ اماراتی یادآور شد: اردوغان از سفر به امارات و عمان خودداری کرد زیرا به خوبی می داند که سیاست های این دو کشور با سیاست های حزب عدالت و توسعه همخوانی ندارد.

المزروعی در پایان نوشت : من معتقدم که کشورهای حاشیه خلیج (فارس) از نیش اردوغان دو بار گزیده نخواهند شد. 

یادآور می شود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه  از روز یکشنبه  با ورود به بحرین سفر رسمی خود به چند کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را آغاز کرد.

 اردوغان در دومین مقصد سفرش به عربستان سعودی رفت و علاوه بر دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با محمد بن نایف، ولیعهد این کشور و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در آخرین مقصد سفرش امروز وارد  قطر شد و با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت‌وگو کرد.

حمد المزروعی

214-9 

پربیننده ترین خبرها