نگذارید "درهای جهنم" در سوریه باز شود

نگذارید
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 19:10

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره احتمال گشایش "درهای جهنم" در سوریه هشدار داد.

العالم سوریه

"استفان دی‌مستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هشدار داد که فاصله گرفتن مذاکرات پیش روی ژنو از 3 محور اصلی مورد توافق در قطعنامه 2254 شورای امنیت درباره سوریه، "درهای جهنم" را به روی این کشور خواهد گشود.
به نوشته اسکای نیوز، دی‌مستورا گفت: "جدول کاری مذاکرات صلح سوریه، که قرار است هفته آینده در ژنو برگزار شود، به مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت برای پایان بحران در سوریه، پایبند خواهد بود".
وی افزود: "این قطعنامه مبتی بر 3 بند اساسی، تشکیل نهاد حکومتی انتقالی، توافق بر سر تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات با نظارت سازمان ملل متحد است و در جدول کاری نشست پیش روی ژنو درباره سوریه این اصول تغییر نخواهد کرد؛ زیرا در صورت تغییر این 3 بند، در های جهنم به روی سوریه گشوده خواهد شد".
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، این سخنان را درحالی بیان کرده است که سوریه در شُرُف برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه قرار دارد. سخنگوی دفتر نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز اعلام کرد که مذاکرات ژنو درباره سوریه در تاریخ 23 فوریه(5 اسفندماه) آغاز می شود.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام وزارت خارجه قزاقستان، از نمایندگان دولت و گروه های شورشی سوریه دعوت شده تا در دور جدید مذاکرات سوریه که با حضور "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در آستانه برگزار می شود شرکت کنند.
بر اساس اعلام وزارت خارجه قزاقستان، قرار بود دور جدید مذاکرات در روزهای ۱۵ و ۱۶ فوریه (۲۷ و ۲۸ بهمن) برگزار شود.
اجرای آتش بس و پایبندی به آن، انجام اقدامات برای برقرای ثبات، اجرای قانون برای گروه های مختلف، و توافق بر سر اصولی برای تحکیم آتش بس از مهمترین مواردی هستند که در دور جدید مذاکرات صلح سوریه در آستانه درباره آن بحث خواهد شد.
213

پربیننده ترین خبرها