مدیرکل‌ پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

در هفته آینده منتظر «کولاک و برف» باشید

در هفته آینده منتظر «کولاک و برف» باشید
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 23:06

مدیرکل‌ پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود، گفت: کولاک برف در روزهای جمعه و شنبه برخی از مناطق کشور را در بر خواهد گرفت.

العالم - ایران

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم (پویا) درباره آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده اظهار کرد: روز چهارشنبه بارش در جنوب و برخی مناطق شرق و جنوب شرق، شمال‌غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت و با ورود سامانه بارشی جدید، بارش در جنوب تقویت شده و به تدریج به دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی و جنوب غرب کشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: شدت بارش روز چهارشنبه در استانهای کردستان، شمال کرمانشاه و شمال زنجان به شکل برف و در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و نیمه غربی کرمان و هرمزگان به شکل رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

مدیرکل‌ پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی آب و هوا در روز پنجشنبه تصریح کرد: روز پنجشنبه سامانه بارشی در جنوب، جنوب‌شرق، شرق و شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس فعال بوده و به صورت پراکنده در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش برف خواهد شد.

وظیفه گفت: پنجشنبه شدت بارش در استانهای فارس، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و کرمان به صورت رگبار باران و گاهی رعدوبرق و ورزش باد شدید و در برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت برف خواهد بود.

وی تاکید کرد: بعد از ظهر پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما در استانهای واقع در سواحل شمالی و شمال‌غرب کشور بارش در این مناطق شدت می‌گیرد؛ دریای خزر روز پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

مدیرکل‌ پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه بارش در کل کشور ادامه خواهد داشت، یادآور شد: شدت بارش در استانهای فارس، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و کرمان به صورت رگبار باران و گاهی به صورت رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات استان کرمان به صورت برف خواهد بود؛ از روز جمعه تا یکشنبه شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و در همین مدت به دلیل وزش باد شدید در برخی نقاط جنوب کشور پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه در روزهای جمعه و شنبه وزش باد در نیمه شرقی کشور تشدید می‌شود و همین امر سبب کولاک برف در برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات شرقی کشور خواهد شد، تصریح کرد: سیستم بارشی در اغلب مناطق کشور فعال بوده و بتدریج از اواخر روز شنبه از نواحی شرقی کشور خارج خواهد شد.

وی بجنورد با 9 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 18 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین ساعات به 12 درجه بالای صفر رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها