ثبات بهای جهانی نفت

ثبات بهای جهانی نفت
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 08:57

بهای طلای سیاه در نخستین ساعات روز پنجشنبه با نوسان اندکی روبرو شده است.

العالم

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات روز پنجشنبه در قیاس با ساعات پایانی روز گذشته تغییرات اندکی را تجربه می‌کند. ادامه اجرای توافق نفتی اوپک به تثبیت بهای جهانی نفت منجر شده است؛ گرچه افزایش ذخایر نفت در مناطقی مانند آمریکا مانع از اوج‌گیری بهای این کالای حیاتی شده است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 2 سنت کاهش به 55 دلار و 73 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 4 سنت کاهش، 53 دلار و 7 سنت معامله شد.
اوپک و کشورهای غیر عضو – از جمله روسیه – توافق کرده اند تولید نفت خود را در 6 ماه نخست سال جاری میلادی برای کاستن از مازاد نفت بازار، روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. گروه «بی‌ام‌آی ریسرچ» 2 روز پیش اعلام کرد بر مبنای پایبندی محاسبه‌شده 92.8 درصدی اوپک به این توافق، تا کنون تولید و عرضه روزانه نفت 1.08 میلیون بشکه کاهش یافته است. اما این گروه هشدار داد پایبندی اندک و 40 درصدی عراق – دومین تولیدکننده بزرگ اوپک – به این توافق می‌تواند برای اتحاد اعضای آن مشکل‌ساز شود؛ چرا که آن‌ها باید برای جبران تولیدات عراق، حجم بیشتری از تولیدات خود را کاهش دهند تا به هدف کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولیداتشان در نیمه نخست سال 2017 پایبند بمانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها